Ruim vallende dekens voor koudbloeden, ervaringen ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Ruim vallende dekens voor koudbloeden, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 14:04

Hoi,

ik ben eigenaar van een ouderwets gebouwde Haflinger, Max. Hij is flink breed en heeft een behoorlijke borstkas en hals, waardoor veel dekens daar te krap zijn of zelfs niet dicht kunnen. Max heeft maat 185. Daarom is het voor mij altijd een zoektocht naar ruim vallende dekens. Ik let vooral op de loopsplitten, of die hoog en breed genoeg opgesneden zijn. Van de merken BR, Global en Premiere weet ik dat ze klein vallen. Eigen ervaring met Harry's Horse is dat het Thor model krap zit en het Pro model niet zo, maar deze schuift dan weer heel erg.

Ik heb goede ervaringen met Nika. Deze vallen net wat ruimer dan de meeste dekens. Alleen had ik deze deken in 195 besteld, als experimentje of dat dan beter zou zitten. Dit bevalt toch niet zo, dus nu hopen dat maat 185 ook goed zit ! Ik vind ze iig erg leuk en mooi van kwaliteit.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met de Kerbl outdoor paardendeken 0 grams, marineblauw met rood. Deze staat o.a. op Agradi aangeboden voor €68,- Het is een deken met mooie ruime loopsplitten, op de foto is het lastig te zien maar ik denk dat de deken wel ruim zal vallen.

Verder had ik iets gelezen over nieuwe winterdekens van Horze, maar dan zonder hals. Daar zat ik al lang op te hopen, want de dekens die zij verkopen zijn ook ruim maar altijd met (halve) hals, en dat wil ik niet... Ik dacht dat de collectie vanaf september te koop zou zijn. Ik ben erg benieuwd, vooral ook naar de prijzen. Het lijken mij goede dekens !

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met QHP dekens bij koudbloeden ?

Mijn idee van dit topic is om ervaringen over bepaalde dekens uit te wisselen die jullie goed bevallen voor jullie koudbloeden. Zelf ben ik alleen geïnteresseerd in outdoordekens, 0 grams, 100 grams en 200 grams. Mochten jullie tips hebben... Ik ben benieuwd !

Groetjes Maxielover

Caira

Re: Ruim vallende dekens voor koudbloeden, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:43

Ik zweer bij lamicell quarter dekens, ideale pasvorm en een fijn materiaal

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:51

Bij mijn haflinger zitten de shires dekens goed. En de Fedimax dekens. Mijn haflinger is 1.52 m en niet extreem breed. Toch heeft hij dekenmaat 205.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:46

Ik heb voor mijn kruising groninger x haflinger (brede borst en schouders en hele flinke nek) altijd rhino of rambo dekens. Die passen echt het best. En zijn echt goed waterdicht.
Verder neem ik nooit fleece. Dat schuurt altijd bij mijn pony.
Die dekens zijn duur, maar ik koop ze altijd tweedehands en dan valt het reuze mee. Ze gaan echt jaren mee dus wat dat betreft kun je er ook wel een hele tijd mee doen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:54

Mijn Belgisch Trekpaard (toch redelijk breed :+) heeft een eenvoudig Harry's Horse zweetdeken. Maatje 215. Qua vliegendeken heeft ze ook een 215, een Anky deken (erfenis van mijn Hannoveraner)
Andere dekens heeft ze niet dus daar kan ik geen mening over geven.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:58

Ik zou als ik jou was eens in de westernshops/webshops gaan neuzen. Grote kans dat de pasvorm van de 'quarter' dekens ideaal is voor jouw paard.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:00

Def schreef:
Ik heb voor mijn kruising groninger x haflinger (brede borst en schouders en hele flinke nek) altijd rhino of rambo dekens. Die passen echt het best. En zijn echt goed waterdicht.
Die dekens zijn duur, maar ik koop ze altijd tweedehands en dan valt het reuze mee. Ze gaan echt jaren mee dus wat dat betreft kun je er ook wel een hele tijd mee doen.

rhino en rambo zijn hier toch echt te smal hoor :o

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:02

Ik had een Dominick, die was bij mijn tinker van 1.56 in een maat van 205 perfect.

Wel heb ik BR dekens, een maat groter dan normaal, dan vallen ze best goed.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:14

Caira schreef:
Def schreef:

rhino en rambo zijn hier toch echt te smal hoor :o

Oh die zitten hier perfect! Maar goed, zo zie je maar weer dat ieder paard anders is (ook ieder breed paard :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:21

Ik vind de producten van Horze altijd wat klein vallen, dus ik gok dat dit me dekens ook zo is.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:22

Na veel dekens te hebben geprobeerd, ben ik beland bij stormshield dekens. Die vallen bij mijn tinkermerrie echt super! Dure dekens, maar ze zijn het zeker waard.

1991lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:39

mijn haflinger is ook heel erg breed. wat al meerdere mensen zeggen, maat 205. Terwijl hij 152 is. Mijn winterdeken valt het beste en die is van bucas.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:47

Dominick valt ruim aan de voorkant en niet heel erg lang aan de achterkant

Van Horseware heb je ook dekens voor bredere paarden, en van bucas volgens mij ook, speciale quarterhorse dekens zijn dat volgens mij?