zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xxpaaardje

zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 12:25

Ik wil een springzadel kopen alleen weet niet welke maar ik heb ook nog vrij jongen draver. Niet dat veel spring loop af en toen en balkje met der een klein sprongtje. Maar ik wil de eventing kant op met der als ze veder maar weet niet wat voor zadel ik zou gaan kopen voor der. Ze hoeft geen zadel op maat gemaakt zijn pas gewoon zoon normaal zadel die zo kan kopen.

Shirley

Re: zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:29

Zou je dan niet meer plezier hebben van een veelzijdigheidszadel ?

Verder zou ik een goede zadelpasser/-verkoper zoeken die met verschillende modellen bij je thuis ( nou ja, bij je paard ;) ) kan komen om te kijken welk zadel het beste past bij jullie beide :j

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 12:33

Shirley schreef:
Zou je dan niet meer plezier hebben van een veelzijdigheidszadel ?

Verder zou ik een goede zadelpasser/-verkoper zoeken die met verschillende modellen bij je thuis ( nou ja, bij je paard ;) ) kan komen om te kijken welk zadel het beste past bij jullie beide :j

die heb ik al maar die wil gaan gebruiken met buitenrit. En ik heb voor dressuur gewoon een dressuur zadel op der liggen.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:34

Ik denk dat je beter je zadels kunt weg doen en één goed passend VZH zadel kan kopen dan 3 verschillende flutzadels

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 12:38

nee dat wil ik niet ik vind me dressuur zadel juist lekker zitten en die 2 passen bij allen bij goed. En ik doe alleen iets weg wat niet gebruik. en met springen vind een veelzeidingheid niet lekker zitten wel met buiten rit en ik vind met dressuur een dressuur zadel fijner zitten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:04

-> Har

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 14:05

C_arola schreef:
-> Har

?

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:48

Ik zou gewoon wachten tot je zeker bent dat je wel echt eventing gaat doen, misschien kan je paar het niet aan en heb je dan een springzadel voor niets gekocht.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 09:43

Kimberly520 schreef:
Ik zou gewoon wachten tot je zeker bent dat je wel echt eventing gaat doen, misschien kan je paar het niet aan en heb je dan een springzadel voor niets gekocht.

Ze kan wel wel hoor en sowieso ga ik ook met haar springen. En dat gaat heel goed ik ben namelijk geen dressuur trut zeg maar.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:25

dressuur trut?? Eehm.. oke

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:29

Ik zou er gewoon een zadelmaker bij halen. Tenzij je zelf heel veel verstand van zadels hebt, niet zelf gaan klungelen. Kun je de rug van je paard alleen maar mee beschadigen. Wat eerder gezegd werd, dressuurzadel weg en een VZH zadel kopen, zou ik sowieso niet doen. Nu ik eenmaal een dressuurzadel gewend ben vind ik dressuur met een veelzijdigheidszadel echt niet meer fijn. Dus je DS zadel inderdaad gewoon houden. Dan zul je voor jezelf na moeten gaan of het de moeite waard is om een springzadel te kopen. Als ik jou was zou ik het op het begin nog met je VZH zadel doen, en als het je dan echt bevalt een goed passend springzadel aanschaffen.

Ik zie trouwens nergens staan dat TS' dressuurzadel niet van goede kwaliteit is? Misschien lees ik er over heen, maar anders is het 'beter een goed zadel dan twee slechtere' niet echt van toepassing.
Laatst bijgewerkt door NienkeV1994 op 27-08-13 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:30

valerie2012 schreef:
Kimberly520 schreef:

Ze kan wel wel hoor en sowieso ga ik ook met haar springen. En dat gaat heel goed ik ben namelijk geen dressuur trut zeg maar.

Lekker aardig voor dressuur'ders onder ons :=

Wat al eerder werd gezegd was dat je beter 1 goed passend (VZH) zadel kan hebben dan meerdere van mindere kwaliteit. Ik zou pas een zadel kopen als je écht zeker weet dat je die kant op wil, omdat zadels niet bepaald goedkoop zijn.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 17:55

NienkeV1994 schreef:
Ik zou er gewoon een zadelmaker bij halen. Tenzij je zelf heel veel verstand van zadels hebt, niet zelf gaan klungelen. Kun je de rug van je paard alleen maar mee beschadigen. Wat eerder gezegd werd, dressuurzadel weg en een VZH zadel kopen, zou ik sowieso niet doen. Nu ik eenmaal een dressuurzadel gewend ben vind ik dressuur met een veelzijdigheidszadel echt niet meer fijn. Dus je DS zadel inderdaad gewoon houden. Dan zul je voor jezelf na moeten gaan of het de moeite waard is om een springzadel te kopen. Als ik jou was zou ik het op het begin nog met je VZH zadel doen, en als het je dan echt bevalt een goed passend springzadel aanschaffen.

Ik zie trouwens nergens staan dat TS' dressuurzadel niet van goede kwaliteit is? Misschien lees ik er over heen, maar anders is het 'beter een goed zadel dan twee slechtere' niet echt van toepassing.

ik heb een goed dressuur zadel hoor. En goed veelzeidighied zadel. En zo vind met springen die die fijn veelzeiding en met dressuur ook niet. En wij hebben der alleen maar goede zadel op liggen. Ik heb pas nieuwe want had 1 op liggen die niet goed lag op der. EN die nu heb ligt super op mijn paardje.

TailsLover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:59

ik zou zeggen laat een zadelmaker/aanmeter komen die met een aantal zadels komt je paardje opmeet een dan met de beste oplossing komt

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 18:00

Riannetjehh ik heb der goede zadel op me paard liggen hoor en ik vind een vzh alleen lekker zitten met buitenrit niet met dressuur of springen. En ik weet al wat ik wil gaan doen met me paardje. En ik weet dat zadel niet goedkoop is. Maar hoef niet over na te denken. Ik heb allen maar zowie op dit moment 2 zadels omdat. Ik een dressuur zadel lekkerder vind zitten met dressuur. En wij hebben altijd goede zadels gehad wij leggen der nooit een slecht zadel op. Ik wil der een spring zadel bij omdat ik een vzh niet lekker vind zitten met springen en ik wil sowieso gaan springen met der. En daar heeft ook aanleg voor. En ze vind zelf leuker dan dressuur.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 18:02

TailsLover1 schreef:
ik zou zeggen laat een zadelmaker/aanmeter komen die met een aantal zadels komt je paardje opmeet een dan met de beste oplossing komt

wij hebben dat nooit gedaan en ze hebben altijd goed gelegen. Wij hebben zelf zelf op gemerkt toen ik me dressuur zadel kreeg die nu heb beter ligt dan die ik daar voor had. En dit dan wel me 3 e dressuur zadel die nu op ligt maar die is enigen goed goed op ligt en waar goed in zit.

TailsLover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:06

valerie2012 schreef:
TailsLover1 schreef:

wij hebben dat nooit gedaan en ze hebben altijd goed gelegen. Wij hebben zelf zelf op gemerkt toen ik me dressuur zadel kreeg die nu heb beter ligt dan die ik daar voor had. En dit dan wel me 3 e dressuur zadel die nu op ligt maar die is enigen goed goed op ligt en waar goed in zit.

oke. maar ik bedoelde het eigenlijk voor je springzadel

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:07

valerie2012 schreef:
Kimberly520 schreef:

Dressuurtrut? Lekker onrespectvol!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 18:10

nou zo noemen wij dat altijd hoor. Ik rij wel dressuur hoor omdat de basis is . Alleen me paard vind minder leuk dan springen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:10

Dobel schreef:
Ik denk dat je beter je zadels kunt weg doen en één goed passend VZH zadel kan kopen dan 3 verschillende flutzadels

Lekker vooroordeel weer :+ Ook ik heb 3 zadels voor mijn paard, waarvan twee Passiers en een Stübben die gewoon op tijd na worden gekeken door een goede zadelmaker, zeker geen prut dus en nee ik vind niet dat je aan 1 zadel genoeg hebt.

Zelf vind ik Stübben springzadels eigenlijk altijd wel fijn, liggen ook op veel paarden goed. Ze zitten wel vrij hard, als je dat niet wil kun je beter voor bv Prestige gaan. Gewoon uit testen wat je fijn vind dus!

TS; het zou wel fijn als je zou proberen om wat meer leestekens en dergelijke te gebruiken, je berichten zijn wat moeilijk te lezen, soms zelfs heel moeilijk/niet te doen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 18:15

Nies_ schreef:
Dobel schreef:

Lekker vooroordeel weer :+ Ook ik heb 3 zadels voor mijn paard, waarvan twee Passiers en een Stübben die gewoon op tijd na worden gekeken door een goede zadelmaker, zeker geen prut dus en nee ik vind niet dat je aan 1 zadel genoeg hebt.

Zelf vind ik Stübben springzadels eigenlijk altijd wel fijn, liggen ook op veel paarden goed. Ze zitten wel vrij hard, als je dat niet wil kun je beter voor bv Prestige gaan. Gewoon uit testen wat je fijn vind dus!

TS; het zou wel fijn als je zou proberen om wat meer leestekens en dergelijke te gebruiken, je berichten zijn wat moeilijk te lezen, soms zelfs heel moeilijk/niet te doen.

Ik vind hard niet echt fijn zitten. Ik had ook dressuur zadel die vrij hart was. En kreeg pijn van aan me kont. En sowieso ga testen of ze lekker zitten. Anders heb ik der niets aan. We laten alleen zadelmaker komen als zadel stuk is of iets vervangen moet worden. OF als die op gevuld moet worden. Maar sowieso is me dressuur zadel een half jaar geleden gedaan voor dat ik hem kocht. Van een vriendin van mijn. En dat zadel ziet gewoon nog als nieuwe uit.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 18:17

Dobel schreef:

ik heb gewoon 2 goeden zadels hoor. Wij kopen geen slecht zadels en wij houden altijd goed in gaten of wat mis souwe zijn. EN ik vind vzh niet fijn zitten met dressuur of springen wel met buitenrit. En met dressuur vind een dressuur zadel fijner zitten.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 18:25

dressuur trut is niet gemeen bedoelt hoor. Ik rij zelf ook gewoon en dat blijf ook gewoon doen hoor. Maar ja eventing spreekt mijn gewoon meer dan alleen maar dressuur. En dat vind mijn paard ook niet zo leuk. Plus dat hoe zij af en toe kan zijn is beter om afwisseling te hebben en met springen kan ze engie kwijt. Zou beetje druk worden in dressuur als iedereen in heel nl of belgie alleemaal dressuur souwe rijden word toch erg druk

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:02

Een zadelmaker is toch wel heel belangrijk. Als een zadel slecht past kun je veel stuk maken bij je paard. Geloof me, ik spreek uit ervaring. Voordeel van een zadelmaker is dat hij langskomt met verschillende zadels en je dus van alles kan proberen voor je het koopt.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:31

valerie2012 schreef:
dressuur trut is niet gemeen bedoelt hoor. Ik rij zelf ook gewoon en dat blijf ook gewoon doen hoor. Maar ja eventing spreekt mijn gewoon meer dan alleen maar dressuur. En dat vind mijn paard ook niet zo leuk. Plus dat hoe zij af en toe kan zijn is beter om afwisseling te hebben en met springen kan ze engie kwijt. Zou beetje druk worden in dressuur als iedereen in heel nl of belgie alleemaal dressuur souwe rijden word toch erg druk

Zo komt 'Dressuurtrut' wel over! Ik zou maar eens je excuses aanbieden...