Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
) kan komen om te kijken welk zadel het beste past bij jullie beide
Shirley schreef:Zou je dan niet meer plezier hebben van een veelzijdigheidszadel ?
Verder zou ik een goede zadelpasser/-verkoper zoeken die met verschillende modellen bij je thuis ( nou ja, bij je paard) kan komen om te kijken welk zadel het beste past bij jullie beide
Kimberly520 schreef:Ik zou gewoon wachten tot je zeker bent dat je wel echt eventing gaat doen, misschien kan je paar het niet aan en heb je dan een springzadel voor niets gekocht.
valerie2012 schreef:Kimberly520 schreef:Ik zou gewoon wachten tot je zeker bent dat je wel echt eventing gaat doen, misschien kan je paar het niet aan en heb je dan een springzadel voor niets gekocht.
Ze kan wel wel hoor en sowieso ga ik ook met haar springen. En dat gaat heel goed ik ben namelijk geen dressuur trut zeg maar.
NienkeV1994 schreef:Ik zou er gewoon een zadelmaker bij halen. Tenzij je zelf heel veel verstand van zadels hebt, niet zelf gaan klungelen. Kun je de rug van je paard alleen maar mee beschadigen. Wat eerder gezegd werd, dressuurzadel weg en een VZH zadel kopen, zou ik sowieso niet doen. Nu ik eenmaal een dressuurzadel gewend ben vind ik dressuur met een veelzijdigheidszadel echt niet meer fijn. Dus je DS zadel inderdaad gewoon houden. Dan zul je voor jezelf na moeten gaan of het de moeite waard is om een springzadel te kopen. Als ik jou was zou ik het op het begin nog met je VZH zadel doen, en als het je dan echt bevalt een goed passend springzadel aanschaffen.
Ik zie trouwens nergens staan dat TS' dressuurzadel niet van goede kwaliteit is? Misschien lees ik er over heen, maar anders is het 'beter een goed zadel dan twee slechtere' niet echt van toepassing.
TailsLover1 schreef:ik zou zeggen laat een zadelmaker/aanmeter komen die met een aantal zadels komt je paardje opmeet een dan met de beste oplossing komt
valerie2012 schreef:TailsLover1 schreef:ik zou zeggen laat een zadelmaker/aanmeter komen die met een aantal zadels komt je paardje opmeet een dan met de beste oplossing komt
wij hebben dat nooit gedaan en ze hebben altijd goed gelegen. Wij hebben zelf zelf op gemerkt toen ik me dressuur zadel kreeg die nu heb beter ligt dan die ik daar voor had. En dit dan wel me 3 e dressuur zadel die nu op ligt maar die is enigen goed goed op ligt en waar goed in zit.
valerie2012 schreef:Kimberly520 schreef:Ik zou gewoon wachten tot je zeker bent dat je wel echt eventing gaat doen, misschien kan je paar het niet aan en heb je dan een springzadel voor niets gekocht.
Ze kan wel wel hoor en sowieso ga ik ook met haar springen. En dat gaat heel goed ik ben namelijk geen dressuur trut zeg maar.
Dobel schreef:Ik denk dat je beter je zadels kunt weg doen en één goed passend VZH zadel kan kopen dan 3 verschillende flutzadels
Ook ik heb 3 zadels voor mijn paard, waarvan twee Passiers en een Stübben die gewoon op tijd na worden gekeken door een goede zadelmaker, zeker geen prut dus en nee ik vind niet dat je aan 1 zadel genoeg hebt.Nies_ schreef:Dobel schreef:Ik denk dat je beter je zadels kunt weg doen en één goed passend VZH zadel kan kopen dan 3 verschillende flutzadels
Lekker vooroordeel weerOok ik heb 3 zadels voor mijn paard, waarvan twee Passiers en een Stübben die gewoon op tijd na worden gekeken door een goede zadelmaker, zeker geen prut dus en nee ik vind niet dat je aan 1 zadel genoeg hebt.
Zelf vind ik Stübben springzadels eigenlijk altijd wel fijn, liggen ook op veel paarden goed. Ze zitten wel vrij hard, als je dat niet wil kun je beter voor bv Prestige gaan. Gewoon uit testen wat je fijn vind dus!
TS; het zou wel fijn als je zou proberen om wat meer leestekens en dergelijke te gebruiken, je berichten zijn wat moeilijk te lezen, soms zelfs heel moeilijk/niet te doen.
Dobel schreef:Ik denk dat je beter je zadels kunt weg doen en één goed passend VZH zadel kan kopen dan 3 verschillende flutzadels
valerie2012 schreef:dressuur trut is niet gemeen bedoelt hoor. Ik rij zelf ook gewoon en dat blijf ook gewoon doen hoor. Maar ja eventing spreekt mijn gewoon meer dan alleen maar dressuur. En dat vind mijn paard ook niet zo leuk. Plus dat hoe zij af en toe kan zijn is beter om afwisseling te hebben en met springen kan ze engie kwijt. Zou beetje druk worden in dressuur als iedereen in heel nl of belgie alleemaal dressuur souwe rijden word toch erg druk