Zadel na 3 maanden stuk -> zadelmaker

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Nero

Zadel na 3 maanden stuk -> zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 09:09

Hallo,

Ik open toch even een topic omdat ik even niet weet hoe en wat nu verder..
Ik mei dit jaar heb ik via een zadelmaker een tweedehands zadel gekocht, zadel lag/ligt perfect en is ideaal voor mijn rugklachten (Ainsley Vanguard II)
Veel uitleg gehad over dit zadel, mocht het zadel eerst een paar dagen uitproberen etc. En ik was me er van bewust dat het om een tweede hands zadel ging, maar was zo goed als nieuw
Nu is mijn zadel zaterdag kapot gegaan, het ijzertje waar je beugelriemen aanvast zitten is lam, of gewoon kapot. Het gaat niet om het 'klipje' maar echt om het ijzertje zelf.
Gebeld met mijn zadelmaker, maar heb hier geen garantie op wat ik aan de ene kant natuurlijk ook snap. Ben verder goed geholpen, nummer gekregen van een andere zadelmaker etc.
Alleen willen/kunnen hun dit niet maken omdat het hele zadel uitelkaar moet worden gehaald, en er komt nogal wat werkuren bij. Weer overlegd met mijn eigen zadelmaker en die is op het moment voor me aan het kijken voor een ander.

Mijn vraag is nu; Wat gaat dit wel niet kosten? En is het niet verstandiger om dan weer een tweede hands zadel te kopen ipv. deze te laten maken? Ik ben nog steeds tevreden met mijn zadelmaker, en denk dat dit gewoon pech is!?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:13

Wil die zadelmaker dan geen geld verdienen? Zit hij er zo goed bij? Volgens mij is dit vrij eenvoudig te fixen. Het zal niet goedkoop worden, als het zadel idd helemaal uit elkaar gehaald moet worden, maar het is geen onmogelijke taak. Kan je niet her en der wat zadelmakers bellen met je vraag en eventueel vragen wat de kosten zijn? En waarom kan jouw eigen zadelmaker dit niet doen?

_Nero

Re: Zadel na 3 maanden stuk -> zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 09:14

Bedankt voor het snelle antwoord. Mijn eigen zadelmaker maakt dit niet, zij laat dit maken door de zadelmaker waar ik vanochtend al contact mee heb gehad. Die het dus ook niet wil maken omdat hier nogal wat tijd in gaat zitten en ze het al druk heeft.. Tsja, dat mijn eigen zadelmaker dit niet kan/wil maken, snap ik indd ook niet helemaal. Maar dat doen hun blijkbaar dus niet

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:18

Wat raar.. Heel raar..

Gewoon wat andere zadelmakers bellen en informeren.

Een stalgenoot studeert nu voor zadelmaker en had in juni wat proefzadels nodig. Ik had nog wel een oude liggen en dus mee gegeven. Ook helemaal uit elkaar gehad en wat reparaties gedaan (een schroef vervangen uit de boom en nieuwe singelstoten). Als ik dit had laten maken bij een zadelmaker, was ik dik 300 euro kwijt geweest. Dus ik gok dat dit eenzelfde situatie is? Dan is het voor jou de vraag of het het waard is om te laten repareren (hoe gehecht ben je aan je zadel) of idd een nieuwe aan te schaffen (danwel 2e hands)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:01

ik zou als ik jou was gewoon contact opnemen met de importeur van Ainsley.
Het zou nog best gewoon onder de garantie kunnen vallen. Het model wat je hebt is niet zo oud.
Mijn ervaring met hun service is goed. Ze hebben bij mij ooit nog eens een nieuw zadel voor op een ander paard voorzien van een voorsingel en dat was volledige service. Dit was niet eens een aanspraak op garantie, pure goodwill.
Volledig kostenvrij en weer netjes met koerier thuisbezorgd.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:48

_Nero schreef:
Bedankt voor het snelle antwoord. Mijn eigen zadelmaker maakt dit niet, zij laat dit maken door de zadelmaker waar ik vanochtend al contact mee heb gehad. Die het dus ook niet wil maken omdat hier nogal wat tijd in gaat zitten en ze het al druk heeft.. Tsja, dat mijn eigen zadelmaker dit niet kan/wil maken, snap ik indd ook niet helemaal. Maar dat doen hun blijkbaar dus niet

Dan heb je zeker een zadelpasser? En geen zadelmaker.
In NL moet je eerst een opleiding zadelpasser doen, dan zadelmaker. Dus het kan dat jou zadelpasser daar niet voor opgeleid is.

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 09:13

Dat zal dan wel kloppen ja, maar dan lijkt het me dat je jezelf ook geen zadelmaker moet noemen haha
Heb contact gehad met Divoza, rijd daar donderdag even heen. En anders neem ik indd contact op met de importeur van Ainsley

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:16

Ik vraag me af hoe het met garantie zit als je een 2ehands zadel bij een dealer koopt. Dat zou ik wettelijk gezien eens nakijken, kan me bijna niet voorstellen dat daar geen garantie op zit.

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 09:20

Er staat indd op hun site dat er op 'alle gebruikte artikelen geen garantie zit', maar een zadel dat na 3 maanden goed gebruik en netjes opbergen al stuk is lijkt mij niet echt normaal. De zadelmaker heeft me overal verder goed mee geholpen, nummers van andere zadelmakers gegeven die het voor haar goedkoop maken etc. Aangezien deze het erg druk hebben op het moment, en ze zelf ook een keer een beugelhaak heeft laten vervangen bij Divoza stelde ze dit voor. Verder geen slecht woord over deze zadelmaker, maar toch zou ik hier niet weer heen gaan..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:26

Dat kunnen ze wel op de site zetten, maar dan kan het nog zo zijn dat het wettelijk gewoon anders geregeld is. Misschien kan je even het juridisch loket bellen en het daar navragen?
Net zoals een bordje "eigen risico" bij een manege, dat slaat ook nergens op

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 12:46

Heb m'n zadel net bij divoza gebracht kan m na 1,5 week weer ophalen, hun zeggen dat ze het maken voor €30 - €50 dus ben benieuwd.. Moet dus wel 2x leek en terug rijden, wat voor mij in totaal 340km is maar dat heb ik er dan wel voor over

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:54

Nou, succes! Hoop dat het goed gedaan wordt voor die prijs en dat je dan niet nog verder van huis bent!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:05

Is het geen optie om het zadel door hun te laten versturen?

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 23:16

Ze weten wel wat ze doen, dus heb er heus wel vertrouwen in. Mocht het nou duurder uitvallen dan bellen ze me gewoon.

Versturen hou ik niet zo van, vooral niet als het om zo'n duur zadel gaat. Wil toch nog kijken voor een nieuwe winterjas dus kan ik dat mooi even doen als ik m'n zadel weer op haal :)