Wat voor zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DunaCO

Wat voor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 21:40

ik ben opzoek naar een (tweede hands) zadel (1e keer) en weet daarom nog niet zoveel over zadelmerken, nou vroeg ik me af welke merken zadel zijn goed maar niet boven de 300 euro?
Laatst bijgewerkt door DunaCO op 24-08-13 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wat voor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:42

Wintec vind ik persoonlijk erg fijne zadels. Zijn aan te passen naar je paard, licht, (als je cair hebt) ook niet dikwijls nagekeken te worden en je hoeft ze niet om de zoveel tijd in te vetten.. Ideaal om mee te beginnen, vind ik zelf.

Zeker voor een jong paard vind ik ze erg prettig, maar kan ook zeker voor oudere!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:43

De combinatie goed en niet boven de 300 euro is een foute combinatie. Goede zadels zijn nu eenmaal duur. Als je een nieuw zadel voor 300 euro koopt, is het negen van de tien keer van slechte kwaliteit, karton-leer, scheve boom. Zonde van het geld wat je dan aan de dierenarts kwijt bent om de rug weer goed te krijgen.

Kijk eens naar goede tweedehands zadels van bijvoorbeeld Stubben, KN, Kieffer, etc. Laat een zadelmaker komen die ook in tweedehands zadels doet, en laat het passen op je paard.

DunaCO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 21:44

kleinvosje schreef:
De combinatie goed en niet boven de 300 euro is een foute combinatie. Goede zadels zijn nu eenmaal duur. Als je een nieuw zadel voor 300 euro koopt, is het negen van de tien keer van slechte kwaliteit, karton-leer, scheve boom. Zonde van het geld wat je dan aan de dierenarts kwijt bent om de rug weer goed te krijgen.

Kijk eens naar goede tweedehands zadels van bijvoorbeeld Stubben, KN, Kieffer, etc. Laat een zadelmaker komen die ook in tweedehands zadels doet, en laat het passen op je paard.

okee erg bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:45

kleinvosje schreef:

Pas op met zadelmakers, niet elke zadelmaker is een goede zadelpasser..

Lotje199

Hallo,

Nieuwe zadels voor 300 euro kun je eigenlijk geen zadels noemen.
Dat is echt slechte kwaliteit die je na een half jaar al moet vervangen omdat het uit elkaar valt.
2e hands zijn daar in tegen heel goede zadels voor 300 euro te vinden!
Kijk hier eens op de BM of MP, laatst heb ik een nog in heel goede staat maar wel gebruikt en zadel van 990 euro nieuw voor 185 euro kunnen kopen.
Goede A-merken zijn bv Prestige, Stübben, Hulsebos, Anatomica, Kieffer enz.
Wintec zadels zijn van een goede kwaliteit die je voor 200 euro makkelijk kunt vinden 2e hands, geen leer maar gaan jaren mee!
Zelf heb ik een Premiere Bordeaux en zou niet meer anders willen!

Laat alleen wel een zadelmaker komen.
Als je samen met mensen die er een beetje verstand van hebben gekeken hebben of het passend gemaakt zou kunnen worden moet je het zadel houden om vervolgens een zadelmaker in te schakelen.

Als je nog vragen hebt PB maar ;)

kleinvosje

In je profiel zie ik staan dat je geen eigen pony hebt en op zoek bent naar een verzorgpony. Waarom dan nu al een zadel?

DunaCO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 21:49

kleinvosje schreef:
In je profiel zie ik staan dat je geen eigen pony hebt en op zoek bent naar een verzorgpony. Waarom dan nu al een zadel?

was helemaal vergeten dat weg te halen, ik krijg nu dus een eigenpaard (heb er al een op het oog) dus daarom wou ik dat weten :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:50

Probeer met de verkopende partij te regelen dat je het bijbehorende zadel over kan nemen, scheelt een zoektocht!

DunaCO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 21:56

kleinvosje schreef:
Probeer met de verkopende partij te regelen dat je het bijbehorende zadel over kan nemen, scheelt een zoektocht!

dat kan ook, maar dat ik een dressuur zadel en ik wil ook graag springen..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:59

Dan koop je er na een tijdje toch een springzadel bij? :) Heb je mi veel meer aan, vzh vind ik persoonlijk echt een verschrikking.

Zelf heb ik Passier (dressuur) en Stübben (spring) zadel, merken als KN en Kieffer zijn ook goed en die zul je 2e hands voor niet al te gekke prijzen kunnen kopen.

DunaCO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 22:01

Nies_ schreef:
Dan koop je er na een tijdje toch een springzadel bij? :) Heb je mi veel meer aan, vzh vind ik persoonlijk echt een verschrikking.

Zelf heb ik Passier (dressuur) en Stübben (spring) zadel, merken als KN en Kieffer zijn ook goed en die zul je 2e hands voor niet al te gekke prijzen kunnen kopen.

ik was ook van plan om een springzadel erbij te nemen :P en dankjewel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:12

Als ik jou was zou ik in de omgeving eens goed informeren naar een goede zadelpasser/zadelmaker.
Vraag aan vriendinnen/familie/kennissen/eventueel mensen van de ponyclub naar hun ervaringen.

Nu hebben wij in de buurt (ik weet niet in welke omgeving je woont?) een hele grote zadelpasser/maker en daar gaan wij eigenlijk altijd naar toe. Als het zadel een keer opgevuld moet worden, of je merkt wat aan het zadel dan kun je het daar altijd afgeven en dan kijken ze het direct voor je na. Daar worden geen kosten aan verbonden, ook niet aan het zadel openmaken (dat is bij iedereen anders) mocht er wat mis zijn...
Ook komen natuurlijk aan huis om te kijken wat voor zadel bij jou het beste past, EN natuurlijk bij je paard! Want dat is nog het aller belangrijkste!

DunaCO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 12:23

ik woon in amsterdam maar mn paard gaat in broek in waterland staan

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:27

Hermienlover schreef:
ik woon in amsterdam maar mn paard gaat in broek in waterland staan

welke stal?
de drie merrien of baco?

DunaCO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 12:27