Superpony hij kan en mag niet 24/7 buiten. Daar zit een medische reden aan vast.
Nee, hij loopt niet continu kreupel. Dan was hij al gehemeld. Ik laat hem niet continu met pijn lopen.
Zelf na een 4 uur weide gang stuiteren beide heren als gekken door het land. Hun speelkwartiertje zeg maar. Dit gebeurt ook als hij alleen loopt. Deze speelkwartiertjes zijn meerdere keren tijdens het buiten zijn.
Van de stal naar paddock/wei is hij heel goed handelbaar/gewoon rustig, in de paddock/wei gaat hij na het rollen uit zijn plaat. Doet ie al 7 jaar. Al loop ik een uur voor ik hem loslaat, dan is het nog het zelfde.
"speeltjes" liggen in de paddock en hij loopt samen met zijn broer. Af en toe een ramlam.
Hij loopt alleen ingepakt (bandage met 3 in 1 boot) als hij buiten loopt. Dit om te voorkomen dat zijn beide pezen weer overbelast raken. De ondersteuning heeft hij nodig omdat zijn buitenste kniebanden afgeknapt zijn. Zijn lopen is hier door verandert en de belasting ligt nu grotendeels bij zijn pezen, wat overbelasting tot gevolg heeft en weer verplichte box rust. Om dit te voorkomen wil ik hem die steun "terug" geven die de buitenste kniebanden normaal geven door een kneeboot om te doen. Genezen doet hij niet meer, maar wil hem wel een nog zo prettig mogelijk leven geven.