ElfiL92 schreef:Ik heb een bandageer cursus gedaan. Het is namelijk heel erg belangrijk dat je bandages goed bevestigd! Er lopen veel belangrijke spieren en pezen in de onderbenen dus je moet heel voorzichtig zijn.
Ik heb altijd geleerd: bij fleecebandages hoef je niet perse onderlappen te gebruiken. Dit omdat hier geen rek in zit en je ze dus niet snel te strak kan doen.
Bij zowel katoen als elastiek, altijd onderlappen. Hierdoor wordt de druk mooi verdeeld en kun je ze niet snel te strak doen.
Daarnaast is her belangrijk dat je de bandages goed omdraait, met gelijke slagen. Ze mogen niet te strak maar ook zeker niet te los want dan zakken ze af en dat is gevaarlijk! Maar dat kun je alleen leren door een cursus of veel YouTube kijken. Daarnaast oefenen, oefenen, oefenen en niet meteen tevreden zijn met het eerste resultaat!
Hopelijk heb je hier wat aan. Succes!
Maar vertel eens, hoe zit het dan precies. Peesblessure worden toch juist veroorzaakt door dat ze te warm worden? Wat bescherm je dan met een bandage en onderlappen? Lijkt me erg heet. En spieren worden toch niet sterker als ze strak in een bandage zitten?