bandages

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JustMyZtje

bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 17:21

:wave:
ik wil graag bandages kopen, maar ik zit met een vraag.
hoe moet je deze bevestigen? ik heb namelijk eens gehoort dat je onder de bandages ook iets moet hebben waardoor ze niet shuiven etc. of zijn dit hele oude :+
hoe maak je bijvoorbeeld die van anky 'vast'?

liselotte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:23

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 17:29

en is er veschil in de werkbandage en andere? want ik zou hem dus voor het rijden willlen gebruiken. maar is dit dus de werk bandage?

en je hebt dus een ' onderlap ' nodig?

Happie

Re: bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:30

Wil je bandages gebruiken omdat het mooi staat of omdat je paard/pony ze nodig heeft? Persoonlijk ben ik van mening dat bandages ook nadelen met zich mee brengen

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 17:31

ik wil ze inderdaad gaan gebruiken omdat het mooi staat.
natuurlijk met warm weer etc zal ik dit niet gebruiken

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:33

Dat zou ik ze vooral niet te veel gebruiken, een keer kan natuurlijk geen kwaad.

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 17:34

nee, ik wil ze vooral voor op de foto gebruiken :)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:35

Dat dacht ik al. Wel even goed kijken hoe je ze om doet :)

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 08:03

Ik heb een bandageer cursus gedaan. Het is namelijk heel erg belangrijk dat je bandages goed bevestigd! Er lopen veel belangrijke spieren en pezen in de onderbenen dus je moet heel voorzichtig zijn.

Ik heb altijd geleerd: bij fleecebandages hoef je niet perse onderlappen te gebruiken. Dit omdat hier geen rek in zit en je ze dus niet snel te strak kan doen.
Bij zowel katoen als elastiek, altijd onderlappen. Hierdoor wordt de druk mooi verdeeld en kun je ze niet snel te strak doen.

Daarnaast is her belangrijk dat je de bandages goed omdraait, met gelijke slagen. Ze mogen niet te strak maar ook zeker niet te los want dan zakken ze af en dat is gevaarlijk! Maar dat kun je alleen leren door een cursus of veel YouTube kijken. Daarnaast oefenen, oefenen, oefenen en niet meteen tevreden zijn met het eerste resultaat!

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:17

Met deze vragen, gewoon niet kopen.

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:23

ElfiL92 schreef:
Ik heb een bandageer cursus gedaan. Het is namelijk heel erg belangrijk dat je bandages goed bevestigd! Er lopen veel belangrijke spieren en pezen in de onderbenen dus je moet heel voorzichtig zijn.

Ik heb altijd geleerd: bij fleecebandages hoef je niet perse onderlappen te gebruiken. Dit omdat hier geen rek in zit en je ze dus niet snel te strak kan doen.
Bij zowel katoen als elastiek, altijd onderlappen. Hierdoor wordt de druk mooi verdeeld en kun je ze niet snel te strak doen.

Daarnaast is her belangrijk dat je de bandages goed omdraait, met gelijke slagen. Ze mogen niet te strak maar ook zeker niet te los want dan zakken ze af en dat is gevaarlijk! Maar dat kun je alleen leren door een cursus of veel YouTube kijken. Daarnaast oefenen, oefenen, oefenen en niet meteen tevreden zijn met het eerste resultaat!

Maar vertel eens, hoe zit het dan precies. Peesblessure worden toch juist veroorzaakt door dat ze te warm worden? Wat bescherm je dan met een bandage en onderlappen? Lijkt me erg heet. En spieren worden toch niet sterker als ze strak in een bandage zitten?

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:28

Elke bescherming geeft hitte de een iets meer dan de ander. Ik zou sowieso altijd onderlappen gebruiken ook onder fleece ivm drukverdeling. Veel oefenen en als je iemand kent die kan bandageren vraag of die je helpt de eerste paar keer. Ik zou gewoon beginnen met fleece of katoenen bandages er zit wel wat rek in maar niet zoveel als in elastische en heb je minder kans dat ze te strak gaan zitten. Elk voordeel heeft zijn nadeel. Probeer een paar keer anders je eigen voet te bandageren dan kun je ook het verschil in druk voelen afhankelijk van hoe strak je ze doet en laat ze dan half uur om je voet zitten. Ik weet dat je dat niet moet vergelijken met een paardenbeen qua steun maar dit is echt bedoelt om te laten voelen hoe strak je ze omdoet. Succes en veel plezier

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:30

Hier zijn al heel veel topic's over, mijne werd ook gesloten omdat ik vragen had over bandages

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:31

Even off topic peesblessure wordt veroorzaakt door verstappen struikelen klap van buiten af. Hitte verzwakt de pezen waardoor je paard makkelijker een blessure oploopt als hij zich verstapt. Even kort samengevat.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:36

ulyse schreef:
ElfiL92 schreef:

Maar vertel eens, hoe zit het dan precies. Peesblessure worden toch juist veroorzaakt door dat ze te warm worden? Wat bescherm je dan met een bandage en onderlappen? Lijkt me erg heet. En spieren worden toch niet sterker als ze strak in een bandage zitten?

Daarover is hierboven al antwoord gegeven.
Maar daarnaast was dat ook de vraag niet. Ik ben hier niet om mensen te adviseren of ze het wel of niet moeten doen... Dat moet iedereen voor zich weten.

RevanchesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:54

search.php
Gebruik eens de zoekfunctie. Bijna 10.000 hits op alleen al het woord bandages en dan ook alleen op het forumgedeelte Harnachement.
Lijkt mij voldoende antwoorden tussen zitten.Hier een slotje.