Welk zadal aanraden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

paula_291989

Welk zadal aanraden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 05:21

Dinsdag komt bij mijn 4-jarige pas ingereden merrie een zadelpasser met 4 zadels die ik heb uitgezocht bij een 2e handszaak.
Nu is mijn vraag hier, welke ervaring hebben jullie met de volgende zadels?
Ik heb een Anky, Ainsley, Premiere, en BR op het oog.
Mijn paard is een KWPN van 1,60 met vrij hoge schoft en ik ben zelf 1,63 en wat breed gebouwd.
Momenteel heb ik een veelzijdigheidszadel en ik krijg makkelijk last van mijn rug met een vaste zit.
Nou heb ik op alle 4 de zadels al gezeten op een bokje dus de zit van alle zadels is prima voor mij.
Mijn vraag is dus vooral, hoe is de kwaliteit van de zadels en zijn ze allemaal goed geschikt voor een jong paard? Dus makkelijk aanpasbaar/opvulbaar.

StableDoor

Re: Welk zadal aanraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:42

Ik denk dat je voor een jong paard toch echt uitkomt bij zadels met verwisselbaar kopijzer (Wintec, Bates, etc) of boomloos (Barefoot). Andere zadels zullen waarschijnlijk na een paar maanden te krap zijn.

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:07

Ik heb een BR op mijn merrie met hoge schoft liggen rijd heerlijk en past super! Maar voor Een jong paard is het geen geschikt zadel denk ik dan kun je beter zoiets als wintec nemen.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:11

ik heb een tekna met verwisselbare boom en ik moet zeggen...wat een heerlijk zadel !

sandraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:14

Wij hebben een BR en is al een paar jaar oud, er rijden regelmatig kinderen op en hij houd het nog heel goed

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:33

Anky kan een verwisselbaar kopijzer hebben, dit zou je na kunnen vragen aan je zadelmaker.
Ainsley kan een weller systeem hebben, ook dit kun je na vragen.

Alleen deze twee zou ik niet aanraden aan iemand die snel last heeft met een vrij gesloten zadel. Dan zou ik van deze vier zadels de BR adviseren.

paula_291989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 17:36

Oh, bedankt voor alle snelle reacties.

Het Anky en Ainsley hebben beide geen verstelbare boom.

Princesj, waarom zou je ze hem niet aanraden?