3 in 1 beschermer sluit niet helemaal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wumdydumpy

3 in 1 beschermer sluit niet helemaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 20:57

ik heb 3 in 1 beschermers gekocht en nou zag ik bij het passen dat ze niet helemaal sluiten aan de voorkant er zit ongeveer 2 cm tussen de ene en de andere zijde. Zijn ze dan te klein of kan dit geen kwaad? Ik heb tot nu toe altijd bij andere paarden gezien dat het een stukje overlapt of precies op elkaar aansluit. Als ik een maat groter neem zijn ze waarschijnlijk weer te lang of kan ik ze dan inkorten?

alvast bedankt voor een reactie.

Icrack

Re: 3 in 1 beschermer sluit niet helemaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:05

Tja, in de eerste instantie kan het geen kwaad als het niet helemaal aansluit. Meestal steek ik aan de bovenkant mijn vinger tussen de beschermer en het been, ik mag een beetje tegendruk voelen. Maar als het moeizaam gaat zit het te strak naar mijn mening.
Of je ze in kan korten weet ik niet, ik ken de beschermer niet die je gebruikt en heb geen foto om te beoordelen.
Wel kan het zijn dat door het gebruik en wassen bv de beschermer iets wijder wordt.

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 21:12

het zijn de harrys horse memory foam. Onder het klitteband aan de voorkant zit dus helemaal niks ze zitten dan niet super strak en ook niet heel los. Om iets duidelijker beeld te geven het ziet er dan uit als de voorkant bij de standaard peesbeschermers waarbij het elastiek over het pijpbeen zit.

als ik een maat groter neem zijn ze namelijk 6 cm langer.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:17

Had ik ook met die beschermers. Ze rekken vanzelf wat uit, dus na een paar keer gebruiken passen ze al beter :)

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 21:19

maar rekken ze echt tot 2 cm uit? En zaten ze dan niet heel strak bij jou?

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:46

2 is misschien wel iets te veel, ik had meet 1cm.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 07:51

die van mij konden eerst precies dicht, maar toen is het materiaal gaan vormen en nu zit er echt wel flinke overlap. ligt een beetje aan het materiaal, dat is heel stug in het begin.

Je moet eigenlijk even kijken of hij verder wel naar het been gevormd is al. Want dan zal hij niet zoveel meer rekken.

Ik had trouwens wel dat ik ze eerst drie keer strakker moest doen voordat ik er op ging, gezien ze steeds zakten, doordat de vorm er nog niet in zat.

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 13:42

Ja punt is dat als ze ze na paar keer rijden als nog niet goed zitten ik ze dan niet meer kan ruilen. Qua vorm sluiten ze aan

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:47

3in1 beschemers horen wel een stukje te overlappen. Klinkt dan toch alsof ze te klein zijn. Kan je niet even een foto maken?

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 15:05

@koziez de breedte van 2 vingers kun je tussen de ene en andere zijde doen dus echt als zo'n standaard peesbeschermer dus ik weet wel dat ze te klein zijn wat dat betreft. Nou had ik ze een maat groter gehaald en dan sluiten ze wel netjes overlappen ze ook een beetje. Maar dan is het volgende probleem dat ze eigenlijk weer te lang zijn en dat ze dan in de knieholte prikken. Zou je ze dan kunnen laten inkorten?

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 15:09

Ik zal straks een foto maken en hier plaatsen

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 18:19

Iedereen nog heel erg bedankt het lag echt aan het model dus heb nu Norton air protec gekocht en die zitten goed. Meten is weten. Had ik eerder moeten doen