Dressuurzadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ValerieW

Dressuurzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 13:22

Hoi, ik zou graag een dressuurzadel kopen om mijn beenligging tijdens het rijden te verbeteren daar ik mijn paard ook altijd dressuurmatig rijd. Nu zou ik graag van jullie een paar tips hebben waar ik op moet letten, eventuele ervaringen met merken, goede winkels... Maar mijn paard is nog redelijk jong en zal dus nog van vorm veranderen,dus zou ik de prijs liefst niet te hoog laten komen. Alvast bedankt!! :)

Maureen_M

Re: Dressuurzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:28

Waar woon je? Dan kunnen bokkers misschien vertellen welke winkels er in jouw buurt goed zijn

Voor de rest. Niet zelf gaan prutsen, een zadelmaker erbij halen die voor jou en je paard een goed zadel zoekt!

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:29

Flevohorsesupport zeewolde kan ik aanraden. Heerlijk zadel, super prijs en verwisselbare boom. Bovendien goed advies en consult!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:33

bates innova heerlijk zadel met lkkr veel wrong en ideaal voor ruime en grote pas nemende paarden
(zoals die van mij dus , er is geen ander zadel waarmee ik makkelijker kan doorzitten)
wel een duurder zadel helaas

ValerieW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 14:30

Bedankt voor de reacties! Liefst ergens rond antwerpen, maar ik zit er niet mee in om een beetje verder te rijden... :) zal zeker al een een beetje rondkijken naar de voorgestelde zadels!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:03

Ligt jouw benen te ver naar voren of naar achteren? wat wil je eraan veranderen?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:15

bij emmers ruitersport hebben ze veel tweedehands zadels liggen, ook nieuwe, ik ben er tevreden over, ze hebben mij goed geholpen, ik heb er een euroriding luxor evolution gekocht omdat ik ook last had van rechtop te zitten en men benen te ver naar achteren lagen, met dit zadel heb ik deze problemen niet en mijn paard loopt er fijn onder!

_Juliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:06

Euroriding zijn super zadels!

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:02

_Juliee schreef:

Daar ben ik het mee eens! Ik heb ook een Euroriding Luxor en vind het super!

Qua winkels, Ruyters voor Ruiters in Nuenen is een fijne winkel. Goed advies, komen passen aan huis met meerdere zadels als je dat fijn vind en de man uit de winkel is professioneel zadelmaker. Hij kan het zadel dus ook blijven onderhouden!

Sabineee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:05

Ik heb een kieffer zadel ben er heel erg overtespreken ze zitten echt heerlijk,, zijn wel wat duurder maar dan heb je ook echt wat! en daar voor had ik een van rossner zijn ook erg fijn en iets goedkoper :D

VeraaaBalloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:07

ElfiL92 schreef:
_Juliee schreef:

Daar ben ik het mee eens! Ik heb ook een Euroriding Luxor en vind het super!

Qua winkels, Ruyters voor Ruiters in Nuenen is een fijne winkel. Goed advies, komen passen aan huis met meerdere zadels als je dat fijn vind en de man uit de winkel is professioneel zadelmaker. Hij kan het zadel dus ook blijven onderhouden!

& daar ben ik ook mee eens! Ik heb de euroriding diamant, vind m super fijn!

Verdere zadelmaker weet ik niet echt, niet mijn omgeving $