Dit goedkope zadel goed?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dit goedkope zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:40

Vaak is het zo, hoe duurder hoe beter de kwaliteit. Maar ik heb geen zin om 1000 euro voor een zadel te betalen. Dus is zo'n soort ongeveer ook goed? En dan qua kwaliteit, het passen van het zadel komt later natuurlijk

http://www.huppa.nl/product.php?id_product=9522

liempje

Re: Dit goedkope zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:43

Ik zou dat nooit kopen. In de vulling zit allemaal rommel. Dit kan nooit goed zijn voor een paardenrug. Waarom ga je niet naar Divoza, daar heb je een 2e hand Rosnerzadel tussen de 500 en 600 euro.

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:44

ik zou toch geen zadel online bestellen, en als het inderdaad het zadel is wat ik in gedachten heb, kan je denk ik beter toch maar wat meer geld betalen voor een zadel ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:44

Nee, dan kun je beter een tweedehands A-merk doen of een kunststof zadeltje (Wintec oid)
Deze zadels zijn prut, getuige de topics op Bokt waarin ze zulke zadeltjes eens open maken (en dan spreek ik nog niet eens over de scheve kussens, losse schroeven,...)

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:47

wat bovengenoemde ook al zeggen, ik zou ook een tweedehands A merk nemen. er zijn hele goede tweedehands zadels voor een betaalbare prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:37

Hmm, oke weet ik dat ook weer! En op welke site's staan er 2e hands zadel! Op divoza heb ik al eens gekeken ja, die leek me al goed.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:55

Laat gewoon een zadelmaker langskomen met zadels binnen jou budget. Beter voor je paard en uiteindelijk ook voor je portomonee

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:18

Dat is inderdaad de beste manier. Je belt een zadelpasser in de buurt, laat die langs komen met meerdere tweedehands zadels, en laat hem/haar kijken welk zadel binnen je budget past op je paard. Dat is ook de goedkoopste manier, want steeds een nieuw zadel omdat het toch niet past, kost ook geld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:36

Ik ben net bij een vrouw geweest, waarvan ik privelessen krijg binnekort. En die heeft me verwezen naar een zadelmaker die ook tweedehandszadels verkoopt, dus ik weet wat me te doen staat haha, dankjulliewel!