http://www.equihappy.nl/longeerhulptouw.html
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

julius_juut schreef:Tja, ik zou het niet willen gebruiken, gewoon omdat ik niet geloof dat je door een houding af te dwingen ooit iemand ontspannen kunt laten bewegen. Inderdaad wel simpel en ziet er niet uit alsof je er erg veel fout mee kan doen qua vastmaken.
Liselot schreef:julius_juut schreef:Tja, ik zou het niet willen gebruiken, gewoon omdat ik niet geloof dat je door een houding af te dwingen ooit iemand ontspannen kunt laten bewegen. Inderdaad wel simpel en ziet er niet uit alsof je er erg veel fout mee kan doen qua vastmaken.
als je gaat longeren zonder hulpteugels of dubbele longe kan je imo een paard beter losgooien...
) Jetta schreef:Wat bedoel je precies, Lianne86? Je paard moet leren omgaan met druk en leren wijken voor druk. Wat bedoel je met niet kunnen vaststaan? Gewoon aan een halster met touw aangebonden staan? Dat kan en moet elk paard leren.

daarom durf ik het niet zo goedaan. Jetta schreef:Ik hou niet van hulpteugels. Ik ken dit longeertouw. Ik zie dat de paarden er meestal laag door gaan lopen. Dat is mooi. Het is elastisch. Daardoor kan je geen aanleuning krijgen. En veel paarden gaan uiteindelijk hangen bij elastische hulpstukken. De meeste paarden werken ook niet tijdens longeren. Ik werk liever met de dubbele lijnen en zet mijn paard nooit vast . Ik ben ervan overtuigd dat het slecht is. Een paard moet zijn lijf gaan dragen en goed ondertreden. Dat kan niet als het aan de voorkant wordt vastgezet.
Liselot schreef:julius_juut schreef:Tja, ik zou het niet willen gebruiken, gewoon omdat ik niet geloof dat je door een houding af te dwingen ooit iemand ontspannen kunt laten bewegen. Inderdaad wel simpel en ziet er niet uit alsof je er erg veel fout mee kan doen qua vastmaken.
als je gaat longeren zonder hulpteugels of dubbele longe kan je imo een paard beter losgooien...