Ervaringen kieffer europe ct II

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PrizTwir

Ervaringen kieffer europe ct II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 09:49

Ik heb al gegoogled ook via bokt maar kan nergens een topic vinden met echte ervaringen.

Het is een vrij goedkoop zadel van kieffer. De meeste zijn over de 1500 euro. Ik vind de zweetbladen vrij kort lijken op de foto.

Wie heeft er ervaring met dit zadel? Of kan mij er meer over vertellen?

Alvast bedankt. :)

tina12345

Re: Ervaringen kieffer europe ct II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:53

De zweetbladen zijn inderdaad wat kort, maar sommige mensen vinden dit juist fijn rijden, of het ligt hun paard beter. Het is een vrij 'vlak' zadel waardoor je er echt voor moet zorgen dat het zadel ook de ruiter zeer goed past. En het soms lijkt dat je meer moeite moet doen in het zadel te blijven. Voor de kniestukken het zelfde, best wel vlak. Waardoor de benen zelf lang en naar achter gehouden moeten worden.
Het is even wennen maar toch zal het zadel na een tijdje best lekker gaan zitten, en ook de zit word er heel veel beter en steviger van.

IvankBacardi

Re: Ervaringen kieffer europe ct II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:58

ik heb de europe ct II spring zadel, heerlijk zadel.
mijn zadel heeft wel stevige dijwrongen, maar volgesmij wil jij niet het springzadel?

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 17:23

Ah oké. Nee dan dressuur. Maar korte zweetbladen met mijn lange benen is ook niet handig. Dus wel jammer, want qua prijs niet duur.