Ik heb een deken maat 185, maar is te klein voor paard van 165, kan ik deze deken verstellen met zo'n verleng stukje , dat kun je kopen bij divoza. zou dit dan passen denken jullie? En is dit mogelijk om dit verleng stukje vast te maken aan een vliegendeken? hoor het graag ! het gaat om dit verleng stukje ; http://www.agradi.nl/br-dekenverlenger.htm
Verlengstukjes voor de voorkant zijn eigenlijk bedoeld voor paarden met brede schouders (tinkers, haflingers,... maar ook gewoon breed gebouwde warmbloeden) hun deken niet te laten knellen. Ze maken er een deken niet groter door, alleen ruimer bij de schouder. Als je een deken neemt wat van ruglengte al te kort is en je plaatst er een verlengstukje tussen dan gaat de plek die op de schoft hoor te zitten verder naar achteren liggen, waardoor als het paard gaat lopen het de beweging kan belemmeren en druk en schuurplekken veroorzaken.
Dat is inderdaad niet bedoelt om de deken langer of groter te maken, ik denk dat het beste is om een nieuwe deken te kopen die wel past zodat er geen schuurplekken ontstaan
Schuurplekken kunnen nare gevolgen hebben, zeker als ze bij de schoft zijn. Het is ook verre van fijn voor je paard. Vaak vind je tweedehands ook wel nog heel nette dekens voor een klein prijsje.
Als je paard schuurplekken heeft aan de schoft kan je ook niet rijden, dus als je het doet om er even goedkoop vanaf te komen zou ik toch twee keer nadenken.
Zou het risico niet nemen hoor! Ik denk dat je hem bij Perry wilt bevestigen? Straks krijgt Perry schuurplekken, dat zou ik echt niet nemen als risico.