Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
er zijn zat goede zadels te koop tweedehands. Zadelmakers hebben heel vaak ook tweedehands zadels die ze op maat maken voor je paardje. Succes
xkimk schreef:Ik ben dus van plan om mn eerste paard te kopen. Maar als ik dat paard gekocht heb dan heb ik nog geen zadel, of ik moet de zadelmaker laten kijken voordat ik dat paard heb. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Leen_ schreef:Het is beter om een goed zadel tweedehands te kopen, dan een goedkoop niet (alsin, 150 euro voor een nieuw zadel, dat kan geen goede kwaliteit zijn aan de binnenkant).
Mijn eerste zadel was een kieffer wien deluxe, dit kocht ik tweedehands voor 150 euro en 50 euro voor de zadelmaker.xkimk schreef:Ik ben dus van plan om mn eerste paard te kopen. Maar als ik dat paard gekocht heb dan heb ik nog geen zadel, of ik moet de zadelmaker laten kijken voordat ik dat paard heb. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Eerst paard kopen uiteraard, genoeg aan de kant zetten voor het zadel. Wanneer je paard net bij jou staat moet het toch nog enkele dagen wennen, dan zou je toch beter nog niet rijden dus dan kan je een zadelpasser laten komen en dan kan je waarschijnlijk wel een week nadat je je paard gekocht hebt kunnen rijden. Sommige zadelpassers hebben wel een wachtlijst van een aantal weken, dus je belt best even op voorhand.