zadel voor hooge schoft op een paard met een laage schoft

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

anoushka

zadel voor hooge schoft op een paard met een laage schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 13:56

Hoi, zo als de titel al zegt, ik zou willen weten of het kwaad kan om een zadel voor een paard met hooge schoft op een paard met weinig schoft te gebruiken.

LOLLYYwood

Re: zadel voor hooge schoft op een paard met een laage schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:00

een zadel dat niet past kan kwaad ja. Beter naar een goed zadel kijken ipv zelf er maar wat op te leggen

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 14:04

het is meer omdat ik twee paarden heb die kwa breedte best gelijk zijn maar één heeft een hogere schoft. Ik moet nodig een nieuw zadel koopen want die ik nu heb licht niet meer goed. Ik vraag het omdat ik er niet zomar iets op wil gooien. Als het niet gaat dan moet ik langer spaaren en twee zadels kopen

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:05

Als het past, past het. Ik had mijn zadel van mijn paard met hoge schoft eens op de haf van een stalgenootje gelegd. We waren zadels aan het passen en vergelijken, omdat iemand op stal een ander zadel zocht. En eerlijk waar, het lag best goed.
Dat kwam vooral door de breedte van de voorboom.
Ik zou zeggen: probeer of het past. Het ligt aan meer dingen dan alleen de schoftruimte.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:08

Zoiets kan onmogelijk passen... een zadel met uitgesneden kamer (dus voor paard met hoge schoft) is veel smaller. Een paard met nauwelijks een schoft heeft al een breder zadel nodig, dus het kan onmogelijk 'best goed' liggen.

Je kan altijd een zadelpasser laten komen en hém laten passen, die hebben er wel meer verstand van :j

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 14:22

in nederland kan je een zadelpasser laaten langs komen, hier in spanje hebben we die niet, ook geen zadel makers

Ik neem de paarden wel mee naar de ruitershop en pas wel met bijde paarden daar. Als ik zie dat het niet lukt één voor beide dan koop ik wel over een tijdje één voor de ander en ga ik voorlopig door met de ander met mijn huidige zadel

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:24

Die heb je in Spanje wel :j spreek uit eigen ervaring

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 09:47

Hier in deze omgeving niet, als jij iemand weet tussen valencia en alicante hoor ik het graag maar heb verschillende kenissen en vrienden gevraagd en die weten niemand