Maat cob?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerlilly

Maat cob?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 15:46

Hallo bokkers,

Ik ben van plan een tinker te kopen. Dit is altijd al mijn droom geweest en vind het geweldige paardjes. Ik vroeg me af of maat cob (bijna) alle tinkers past? Misschien een domme vraag maar ik wil alvast wat spulletjes kopen..

Dankjewel!! *\o/*

_Balou

Re: Maat cob?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:48

Ik denk dat je maat Full moet hebben, maar het verschilt echt per paard, wachten zou ik dus! Straks koop je alles te klein!
Heb je al een tinker op het oog of niet? Ik zou igg eerst aan de eigenaar vragen welke maat ie heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:53

xBalou schreef:
Ik denk dat je maat Full moet hebben, maar het verschilt echt per paard, wachten zou ik dus! Straks koop je alles te klein!
Heb je al een tinker op het oog of niet? Ik zou igg eerst aan de eigenaar vragen welke maat ie heeft!

Mee eens *\o/* !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:57

Ik gok voor een maat full, maar dit verschilt per tinker.

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:05

Ik heb op de boktmarkt een halsterset tekoop, maat Full maar ruim verstelbaar naar maat Cob! ;)

horseloverVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:05

ligt er ook aan hoe groot je tinker is

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:34

varieert idd een beetje, er zijn wel tinkers met een beschaafd hoofd maatje cob, maar ken er ook genoeg die toch echt een full maatje hebben

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:37

Er zijn Tinkers in alle soorten en maten. Hier op stal is de kleinste net 1.40 en heeft halster maat pony. De grootste zal de 1.65 wel voorbij zijn inmiddels en heeft halster maat XFull. En dan zitten er nog een boel ergens ertussen in. Wat ook voorkomt is dat de bakstukken van een hoofdstel maat cob moeten zijn, maar de neusriem maat full.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:57

Ik zou geen spullen vooruit gaan kopen als je nog niet weet welke tinker je gaat kopen, want zoals hierboven al gezegd wordt zit kan er veel verschil in maten zijn.
Ik heb twee tinkers. De kleinste is een echte cob, 1.40 hoog (gegokt). Hij heeft een halstermaat cob, een hoofdstel maat full. Mijn andere tinker is slanker gebouwd, 1.63 hoog en heeft in alles maat full.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:11

Ik zou pas spullen kopen als je een paard gekocht hebt, meestal duurt het dan nog even voordat hij ook werkelijk bij jou is. In die tijd kan je dan spulletjes gaan kopen. Eerst aan de verkoper de maat vragen en dan lekker shoppen.

Hondkatpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:14

Ik denk dat je maat full moet hebben. Want tinkers hebben vaak een best groot hoofd

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:16

verschilt heel erg! Mijn haf, waar je wellicht ook aan maat cob denkt), had ik toch echt maat full voor nodig :j gewoon even wachten!

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:20

Ik zou eerst een paard kopen, en voor dat paard spullen :P

Om nou een paard te kopen voor je spullen is ook zoiets _O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:08

Caily schreef:
Er zijn Tinkers in alle soorten en maten. Hier op stal is de kleinste net 1.40 en heeft halster maat pony. De grootste zal de 1.65 wel voorbij zijn inmiddels en heeft halster maat XFull. En dan zitten er nog een boel ergens ertussen in. Wat ook voorkomt is dat de bakstukken van een hoofdstel maat cob moeten zijn, maar de neusriem maat full.

Flynnes bedoel je? Die heeft gewoon maat full hoor :D En dan staat z'n halster niet eens op de grootste maat. Zelfde met hoofdstel, dat is ook een gewone full.

Zou inderdaad eerst maar wachten totdat je een paardje hebt, dan aan de verkoper vragen wat voor maat het dier heeft en dan pas los gaan met shoppen :)

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:01

Vaak hebben tinkers (veel koudbloeden) maat full nodig omdat ze vrij grof gebouwd zijn.
Maar net zoals je mensen niet over 1 kam kan scheren, tinkers dus ook niet! Zoals meerdere inderdaad al zeggen, ik zou nog even wachten. Je hebt de spulletjes zo aangeschaft als hij of zij er is!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:36

Bij ons zitten de tinkers precies in het midden van cob en full. Halster cob past op de grootste maat en halster full past op een van de kleinste maten :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:28

Mijn Tink is rond de 1.50 (iets kleiner misschien zelfs nog) en die heeft maat cob.