Passier/ Horst Becker gymnastiekteugel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Passier/ Horst Becker gymnastiekteugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 13:05

Vanwege een blessure (van mezelf) kan ik mijn paarden even niet rijden.
Ik werk aan de hand, ga met ze fietsen, longeer ze en heb binnenkort een les ih werken aan de lange lijnen.

Deze hulpteugel kwam al enkele malen op mijn pad, mensen die deze gebruiken of daar erg positief over zijn.
Ik werk met kaptoom, dus ik zou dit dan eventueel aan een kaptoom bevestigen...

Nu ben ik niet zo van de hulpstukken, maar de uitleg rond het ding spreekt me aan.... beetje het idee van de longeerhulp, maar dan wat verfijnder.

Wie is bekend met deze teugel?

http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paard/hoofdstellen/hulpteugels/passier-gymnastiekteugel-horst-becker

Uitleg met filmpje:

http://www.horstbecker.com/index.php/nl/horst-becker/de-gymnastiekteugel.html

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 13:35

Anyone? -O-

Warners

Re: Passier/ Horst Becker gymnastiekteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:09

Ik rij wel eens met die teugel. Help goed op je paard wat meer nagevelijk te laten lopen.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:16

Lijkt heel erg op een coque/chambon.
Echter werken die ook achter de oren in, zie ik hiet niet heel duidelijk bij staan.
(Die zijn wrs ook een stuk goedkoper).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:17

Ik vind het een beetje lijken op een gogue, met iets meer vrijheid.

Toch zou ik hem niet heel snel kopen, ik ben blij met de longeerhulp en die is vrij wat goedkoper. Voordeel vind ik wel dat hij rondloopt, waardoor het paard nergens vastgezet wordt. Ik denk wel dat je hem vrij los moet zetten om te voorkomen dat hij dwingend wordt, maar dat is mijn idee. Maar heb er niet mee gewerkt hoor, dus dit zijn vooral mijn gedachten en ideeën erbij. Ik vind het wel een mooi hulpstuk.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:49

Mischien stomme vraag maar uitgaande van de afbeelding, als je de gymnstiek-teugel er aan hebt kun je dan ook met enkele lijn eraan longeren of is het de bedoeling met dubbele lijnen ?

SteenLeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:45

Ik heb het principe ook uitgeprobeerd maar dan met touwtjes ik had nog een losse kopstuk met ringen werkt een stuk beter dan wat nu populair is
Niet te erg dwingend zo als zon af schuwlijk wit ding ik heb er vaak bijna ongelukken mee gezien.
Maar je kunt mits je net zoals ik een kopstuk met ringen hebt ook gewoon touwtjes ervoor gebruiken
Ik pas me meestal aan wat voor paard ik voorme heb dan kun je veel met die lammerhaanstra touwtjes ook een chambon of slof wat dan ook mee maken ik bedoel dus longeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:52

room10 schreef:
Mischien stomme vraag maar uitgaande van de afbeelding, als je de gymnstiek-teugel er aan hebt kun je dan ook met enkele lijn eraan longeren of is het de bedoeling met dubbele lijnen ?

ik zou zelf kiezen voor een enkele lijn, met dubbele lijnen heb ik geen hulpteugels nodig, namelijk :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:55

hij lijkt me vrij streng, en vervelend achter de oren?