Feeling Crescendo Bit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Feeling Crescendo Bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 11:36

Kennen jullie dit bit? Ik kwam het tegen op internet, toen ik wat webshops zat te bekijken. Het is van het merk Feeling, (denk ik) het is het model Crescendo Wedstrijd. Ik heb al heel veel gezien in paarden land, maar waar dit ding nou voor dient is mij een totaal raadsel.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Zinzi_jewel

Re: Feeling Crescendo Bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:55

Ik denk alleen maar auwww

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:04

Unlike the action of regular single jointed bits, the crescendo bit exerts forward and downward pressure on the bars and tongue and is useful for hard pullers. Because of it's shape, the horse has trouble setting his jaw against it and will be less likely to pull while in use.

magda_90 schreef:
Dit is een bit (het Crescendo bit) wat tweezijdig kan inwerken; via de onderste staven (dus erg veel druk per mm²) of met beide staven tegelijk (wat meer druk oer mm²). Hoe het inwerkt is afhankelijk van de hoofdhouding van het paard en/of de teugelvoering van de ruiter. De extra ruimte tussen de bitring en mondstuk zorgt ervoor dat de ruiter met minimale druk meer effect teweeg kan brengen.

[edit] Het wordt ook wel een "Zweeds" bit genoemd. Je ziet het vaak in de draf- en rensport bij paarden die moeilijk te houden zijn op een normale trens.