Ervaringen met Lemetex op rondgeribte paarden, korte rug

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Ervaringen met Lemetex op rondgeribte paarden, korte rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 08:10

Hallo allemaal,

Op dit moment staat mijn eigen dressuurzadel te koop. Een bokker wou eventueel mijn zadel ruilen tegen de hare en daar had ik best interesse in!

Ik heb nog geen foto's ontvangen maar ben toch benieuwd of er bokkers zijn die ervaringen hebben met het merk Lemetex op rondgeribte paarden, zonder schoft, platte rug en met name een korte rug!

Uiteraard, als het zadel binnen is komt er een zadelmaker bij. En past die niet gaat die natuurlijk weer de verkoop in. Helaas heb ik vanochtend (net :') ) contact opgenomen met mijn zadelmaker en heeft ze laten weten dat Maastricht erg ver rijden is en dat ze hiervoor een halve dag kwijt is. Dus nu moet ik ook nog op zoek naar een andere goede zadelmaker -O-

Palooh

Re: Ervaringen met Lemetex op rondgeribte paarden, korte rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 01:39

ik heb een lemetex gehad op mijn rondgeribte paard, die had wel een hoge schoft maar mij beviel het prima. eigenlijk had die van mij er een te hoge schoft voor

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:40

ik heb voor mijn merrie een Lemetex (magic)..
(ik wil je niet overhalen, maaar..... als stalruiter en instructrice moet ik echt even zeggen dat het super zadels zijn; mijn Magic past nagenoeg op elk paard (extremen als echt hoge en korte schoft, koudbloeden etc natuurlijk niet)
Er rouleert ook al zeker 8 jaar een Lemetex tussen de manege-paarden en pony's; het zadel ziet er nog als 1 van de nieuwste uit, en heeft al meerdere A-merk zadels overleefd. Het zit heerlijk, k ben nl absoluut geen fan van opgesloten zitten.. geef mij maar oude harde,vlakke zadels. Meerdere ruiters die erop hebben gezeten waren ook zeker lovend over 'mijn op de kop getikte voor een prikkie' zadel.

Zadelmaker is afgelopen maand geweest. Mijn merrie heeft een typische pony-bouw, plus behoorlijk vetjes bij de schouders momenteel door IR. Omdat we van een jaar blessure-leed afkomen wilde ik voor we beginnen met opbouwen zeker weten dat mijn lemetex nog paste op de 100kilo meer :)Y

Zadelmaker gaf groen licht; het zadel kneep nergens ondanks de gewichtstoename, mede vanwege de flexibele boom. Enige wat ik in de gaten moest houden was de afloop van de kussens aan de voorkant; die hadden wat geleidelijker mogen aflopen. Dit is voor mijn ronde merrie echter simpel op te lossen met een dunne prolite eronder totdat die ruimte weer opgevuld wordt met spier ;)

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:45

ik had ook de magic (maare t vervelende is dat je m niet kan opvullen..)
mijn zadelmaker was er geen fan van.
maar ik vond het wel een erg fijn zadel en paard heeft nooit ergens last van gehad