Ervaringen Prestige MG stijgbeugel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lize_

Ervaringen Prestige MG stijgbeugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 12:32

Hallo!

Momenteel rij ik met de meest simpele Sprenger stijgbeugel (met blokjes in) maar het komt regelmatig voor dat wanneer ik mijn hielen naar beneden duw in galop, ik mijn voeten uit de stijgbeugels voel glijden. Zeker wanneer het geregend heeft en ik met natte botjes moet springen, voel ik mijn voeten glijden i.d. stijgbeugels. Mijn papa heeft de Sprenger veiligheidsstijgbeugels (niet de bow balance, maar de rechte). Deze zitten wel fijn, maar glijden ook...

Nu vroeg ik mij af of de stijgbeugels met ijzeren nopjes in (zoals de prestige MG, free jump soft up pro, Jin Stirrups, ...) fijn zijn om mee te rijden (spring gericht)? Heeft iemand hier ervaring mee, misschien nog andere voorstellen, ...?

Alvast bedankt! :)

Groetjes,
Lize

shirleyp
Blogger

Re: Ervaringen Prestige MG stijgbeugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:39

Voordat je euro's gaat spenderen aan stijgbeugels... Waarom glijdt je voet uit de beugel? Misschien moet je eens kritisch kijken naar je houding en zit, houd je wel genoeg druk op de bal van je voet?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:42

Omdat je topic op het forum HAR thuishoort ga ik het daarheen verplaatsen.

ED --> HAR

Lize_

Re: Ervaringen Prestige MG stijgbeugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 13:10

Ja, zit altijd met m'n tippen in de stijgbeugels, steun op de bal van m'n voet en hiel is licht naar beneden gedrukt. Heb eerder het gevoel dat de randen van die blokjes zo glad worden door modder bij nat weer en mijn botjes dan gaan glijden. Het is niet dat ik mijn stijgbeugels verlies, rijden en springen gaat maar ik zou gewoon wat meer grip willen hebben.

Daarom vraag ik naar ervaringen van stijgbeugels met ijzeren nopjes?