Bedankt voor jullie reacties, ik begrijp dat het lastig oordelen is.
De boom/het mechaniek van Equestor heb ik eerst na laten kijken, dat was nog in goede staat, maar hij kon die wijdte niet aan, vandaar dat ik hem weg moest doen.
Qua lengteboom is hij wel breed genoeg, maar hij sluit niet goed aan, zweeft als het ware, waardoor voor en achter te veel druk komt. Ik kan mij niet herinneren of dat nou met de kussens aangepast kon worden.
Het meest frappante vind ik die voorboom, jullie uitleg over de verschillende lengtes van de benen van de bomen, snap ik, denk ik, dus...
Ik heb mijn oude rode Wintec boom gepakt en die vergeleken met de boom van dit zadel, de Wintec heeft veel kortere poten, maar is eigenlijk al veel breder. Er zit wel een opvallend knikje in de poten, maar ik kan mij herinneren dat mijn witte boom over de rode paste, dus die was dan nog breder dan mijn huidige zadel.
De poten van de boom in de Stubben lopen vrij ver door tot thv 1/3 van mijn kniewrongen, daar meet ik hem op 31 cm. Dus als ik dat vergelijk met die korte pootjes van Wintec, dan zou ik toch juist op een groter getal uit moeten komen?
Zo kan ik het toch een beetje vergelijken?
Dan is het toch raar?
Is er inderdaad een keurmerk voor zadelmakers, ik vind dat een goede vraag van Ineke2.
Ik ben een beetje huiverig, maar ik denk nu een goede te hebben.