Easy-change riser system

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Oryani

Easy-change riser system

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 22:09

Hoi bokkers,

vandaag vertelde een verkoopster in de winkel me over de mogelijkheid om je Wintec/Bates zadel nóg meer aan te passen.
Er bestaan Easy-change riser pads die je tussen je zadel en kussens plaatst op de gewenste plek.

Het leek me behoorlijk interessant, aangezien ik zelf een pasprobleem heb met mijn eigen Wintec.

Ik vroeg me dan ook af of er al Bokkers zijn met ervaringen. Ik hoor ze graag!

Hier de link naar de site.

Duhelo

Re: Easy-change riser system

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 06:12

volgens mij werkt dat enkel bij de nieuwe wintexs, waar je die pads kunt tussenzetten

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 10:32

Ik heb de 500 vóór de suede kniewrongen en bij die van mij zou het kunnen. Het draait om de velcro onderaan je kussens, waar de luchtpockets inzitten :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:36

Dat kan ook bij mijn zadel :) Ik heb een Bates dressage (staat overigens te koop)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 21:13

Nog niet veel mensen met ervaringen, blijkbaar :)
Vandaag ben ik dan maar een setje pads gaan halen! Ik vind dat ze het 'easy' wel van de change weg mogen laten, maar ik heb toch de dikste pads uit het setje in mijn zadel kunnen proppen.

De kussens en klittenband loshalen gingen makkelijk, ook al heb ik een ouder model zadel.

De pads die ik er aanvankelijk in wou stoppen:
de vier delen
op elkaar

Uiteindelijk heb ik enkel de bovenste stukjes in het zadel kunnen doen. Wrikken ging niet zo vlot. Misschien zijn de nieuwere zadels er beter op voorzien?

Ik heb enkel de achterkant van mijn zadel opgevuld. Dit naar aanleiding van de problemen die in dit topic staan: [HAR] zadel drukt of brugt?

Morgen ga ik kijken of dit zo goed ligt, anders wordt het morgen toch proberen de extra stukjes tussen te stoppen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:19

Ik heb die van mij vandaag ook uit elkaar gehaald om te kijken of het echt mogelijk was. Ik heb geen setje maar heb wel even met een vinger gevoeld en die kreeg ik er wel tussen

Maar het was idd niet echt 'easy' :')

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 21:28

Ik heb vooral het idee dat de kussens 'harder' worden... Benieuwd!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:32

Nu dat ik hier achter ben gekomen baal ik er nog harder van dat ik mn zadel moet verkopen :( Hij is en blijft te lang en kan er moeilijk een stuk vanaf zagen haha

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 21:15

Vandaag de aanpassingen in mijn zadel getest. Hoewel het duidelijk voelbaar was dat het evenwichtspunt naar voor is verplaatst (au m'n doos :') ) heeft het nog geen gevolgen voor de zweetafdruk. Morgen vol goeie moed weer proberen aanpassen...

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:21

Mag ik vragen waar je deze risers gekocht hebt?

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 18:53

Gewoon in de ruitersportzaak die wintec en bates verdeelt!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:01

Ik heb de risers uiteindelijk bij huppa online gevonden. Bij alle andere (online) ruitersportzaken moest het besteld worden.

Ik heb ze vandaag bij huppa besteld en de garantie gekregen dat ik ze morgen in huis heb. Ideaal!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 17:47

Benieuwd naar jouw ervaringen.
Ik heb het idee dat het een prachtig concept is als je een passend zadel hebt, dat door omstandigheden licht aangepast dient te worden.
Mijn wintec lag helemaal niet goed, nu iets beter maar nog steeds niet zoals het hoort. Het verschil was te groot om te overbruggen.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:07

Ik denk inderdaad dat het daarvoor bedoeld is.

Ik wil het gebruiken bij een bates zadel voor mijn 4jarige dressuurmerrie. Niet omdat het zadel niet past, maar omdat ze nog zo volop in verandering is dat je elke 6 maanden wel een nieuw zadel kunt kopen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:09

Ik baal er zo van dat mijn zadel te lang is anders dan had ik hem fijn gehouden hoor Nina :D

Want dan had ik hem zeker zo danig aan kunnen passen dat hij passend was..

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:48

Super systeem vind ik het! Werk zelf in een ruitersportzaak en verkoop tegenwoordig heel veel van deze zadels. Alle zadels met cair (ook de oudere types) kunnen hiermee "opgevuld" worden. De nieuwe type cair zadels zijn het beste aan te passen, hier ben ik zelf helemaal weg van. Het is zo'n voordeel van zo'n cair paneltje dat als je paard iets veranderd dat je het er zo weer uit haalt, dat kun je met een zadel op wol niet. Ik heb er zelf af en toe van staan te kijken hoeveel je kunt doen met bijv. maar een 4 mm panel. Een zadel dat zonder naar voren schoof en met een heel dun 4mm panel niet meer. Of een heel smal paard met een hoge schoft.

Ik ben er echt voor, je kunt ze zo goed aanpassen. Als zadelpasser die geen zadels met wol op kan vullen vind ik dit wel een ideaal systeem. Het is super gemakkelijk aan te passen. Bijv. de wintec 2000 heb ik op elk paard waar ik hem op gepast heb pas gekregen (nu zo'n 5 paarden). Het nieuwe materiaal van de kussens en kniewrongen en bij sommige types het zitvlak vind ik ook erg fijn om mee te werken.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:43

Ik heb vorig jaar een Wintec 500 zadeltje gekocht, en toen was het net nieuw.
De zadelpasser wist met passen waar het zadel niet paste/moest opgevuld worden, dus kon hij met deze panels wel mijn zadel vlot passende maken.
Vind het heel handig want is snel en er zijn niet veel kosten aan, en het kan nog gewoon hergebruikt worden, moet er aan aanpassing aan zijn, simpel weghalen of bijsteken.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 19:50

Leuk, die positieve verhalen! Ik overweeg een tweedehands bates aan te schaffen, omdat ik hoop dat met de inlages goed te krijgen, maar durf het nog niet zo goed aan vóór de zadelpasser is geweest...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:12

Wendy_Chewie schreef:
Leuk, die positieve verhalen! Ik overweeg een tweedehands bates aan te schaffen, omdat ik hoop dat met de inlages goed te krijgen, maar durf het nog niet zo goed aan vóór de zadelpasser is geweest...

Haha ben je net te laat :D mijne is net verkocht!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 22:25

Wel leuk voor jou :D

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:18

addy<3 schreef:
Super systeem vind ik het! Werk zelf in een ruitersportzaak en verkoop tegenwoordig heel veel van deze zadels. Alle zadels met cair (ook de oudere types) kunnen hiermee "opgevuld" worden. De nieuwe type cair zadels zijn het beste aan te passen, hier ben ik zelf helemaal weg van. Het is zo'n voordeel van zo'n cair paneltje dat als je paard iets veranderd dat je het er zo weer uit haalt, dat kun je met een zadel op wol niet. Ik heb er zelf af en toe van staan te kijken hoeveel je kunt doen met bijv. maar een 4 mm panel. Een zadel dat zonder naar voren schoof en met een heel dun 4mm panel niet meer. Of een heel smal paard met een hoge schoft.

Ik ben er echt voor, je kunt ze zo goed aanpassen. Als zadelpasser die geen zadels met wol op kan vullen vind ik dit wel een ideaal systeem. Het is super gemakkelijk aan te passen. Bijv. de wintec 2000 heb ik op elk paard waar ik hem op gepast heb pas gekregen (nu zo'n 5 paarden). Het nieuwe materiaal van de kussens en kniewrongen en bij sommige types het zitvlak vind ik ook erg fijn om mee te werken.

Ik kan het niet goed zien op de foto's in je profiel, maar werk je bij roeke?
Zo ja, dan is het wel heel toevallig dat we elkaar hier treffen, want ik heb je laatst de oren van het hoofd gevraagd over dit systeem ;)

Ik heb nu een tweedehands bates uit 2012 gevonden.
Stel dat ik m (mbv instructeur) niet passend krijg. Ben jij als zadelpasser dan ook "in te huren" om het passend te maken? Of doe je dit alleen bij nieuwe zadels?
(Reactie mag ook per pbtje hoor)

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:41

@ nina88, ja dat klopt :D ik stuur je even een pb

__AstridJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:52

En is er ook zon systeem als de boommeter om te zien welke pads je er in moet doen?
Ziet er heel interessant uit! :)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 11:17

nee, dat doe je op het zicht, met uitproberen wat werkt!

__AstridJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:29

En als je daar nu echt 0,0 verstand van hebt?
Zadelmaker?