Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
addy<3 schreef:Super systeem vind ik het! Werk zelf in een ruitersportzaak en verkoop tegenwoordig heel veel van deze zadels. Alle zadels met cair (ook de oudere types) kunnen hiermee "opgevuld" worden. De nieuwe type cair zadels zijn het beste aan te passen, hier ben ik zelf helemaal weg van. Het is zo'n voordeel van zo'n cair paneltje dat als je paard iets veranderd dat je het er zo weer uit haalt, dat kun je met een zadel op wol niet. Ik heb er zelf af en toe van staan te kijken hoeveel je kunt doen met bijv. maar een 4 mm panel. Een zadel dat zonder naar voren schoof en met een heel dun 4mm panel niet meer. Of een heel smal paard met een hoge schoft.
Ik ben er echt voor, je kunt ze zo goed aanpassen. Als zadelpasser die geen zadels met wol op kan vullen vind ik dit wel een ideaal systeem. Het is super gemakkelijk aan te passen. Bijv. de wintec 2000 heb ik op elk paard waar ik hem op gepast heb pas gekregen (nu zo'n 5 paarden). Het nieuwe materiaal van de kussens en kniewrongen en bij sommige types het zitvlak vind ik ook erg fijn om mee te werken.