Ik heb even gezocht maar kon in de bestaande topics niet echt het antwoord vinden dat ik zocht, dus misschien dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben sinds kort met een tweede paard bezig en omdat zij een veel groter hoofd heeft dan de andere wil ik voor haar een apart hoofdstel. Nu lag er nog een splinternieuwe op stal. Ik heb deze geprobeerd maar het leer (als het al leer was) leek van ontzettend slechte kwaliteit. Het voelde bijna aan als plastic en kan voor het paard ook niet comfortabel zijn geweest. Het hoofdstel was ook ontzettend hard, maar wel een heel andere stijfheid dan normaal bij ''nieuw leer''. Ik heb dus besloten om zelf een nieuw hoofdstel aan te schaffen.
Nu ben ik dus benieuwd naar ervaringen met merken. Ik ben op agradi.nl terechtgekomen bij dit hoofdstel:
http://www.agradi.nl/pfiff-hoofdstel-li ... in-cob.htm
Niet duur en een prachtige kleur. Ik durf nu alleen niet goed te bestellen omdat ik de kwaliteit van het leer niet kan controleren (straks zit ik met nóg een plastic hoofdstel
).Heeft iemand ervaring met dit merk/hoofdstel? Zijn er merken die ik moet mijden? Of kan een hoofdstel in deze prijsklasse gewoon geen echt leer zijn?
Alvast bedankt!

Zo heb ik dat gedaan met mijn chaps