Premiere VS Knight Rider VS Rider

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Welk merk heeft de beste kwaliteit?

Knight Rider Colonel
2 (50%)
Premiere Bordeaux
2 (50%)
Rider
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 4

Lotje199

Premiere VS Knight Rider VS Rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 08:41

Hallo,

Ik ben opzoek naar een 2e hands, goedkoop maar bruikbaar dressuurzadel.
Nou heb ik 3 keuzes, allemaal binnen bereik, maar welk merk zou ik nou het beste kunnen aanschaffen?

-Knight Rider Colonel, zo goed als nieuw
-Premiere Bordeaux, gebruikt maar in zeer nette staat
-Rider (?), in goede staat

Als ik ga kijken naar prijzen dan is de Rider het goedkoopst, de Premiere zit daar 25 euro overheen en de Knight Rider is het dubbele van de Rider. Welk merk is het slimst om 2e hands te kopen als ik ga kijken naar kwaliteit en makkelijk passen op meerdere paarden? Of zou ik juist geen van deze 3 moeten hebben? Natuurlijk gaat er gepast worden als alles zou door gaan, ik heb het met nog niemand overlegd maar wel eerder een 2e hands zadel mogen aanschaffen. Als de ene niet paat is er nog de andere, maar welke zou jullie voorkeur nou hebben? Ja, ik ken zo goed de prijzen van de zadels vermelden. Ohja, het zadel zou komen te liggen op een paard met hoge schoft. Mij is verteld dat de Knight Rider hier zeer geschikt voor is vanwege de teruggesnede kamer.

-Knight Rider: 300 euro
- Premiere: 185 euro
- Rider: 150 euro

Wat zouden jullie doen en waarom?
Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Lotje199 op 13-08-13 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Dispar_Vulgo

Re: Premiere VS Knight Rider VS Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:48

Ik zou ook eens kijken naar de nieuw prijs van die zadels. Volgens mij kost die knight rider nieuw al niet veel meer dan 400 euro.
En tegenwoordig is de zadel handel echt niet zo geweldig meer hoor. Voor 300 euro kan je zo een wat ouder kieffer of KN zadel kopen. Heb je veel betere kwaliteit! Wel wat ouder, maar die dingen gaan jaren mee

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 08:54

Dispar_Vulgo schreef:
Ik zou ook eens kijken naar de nieuw prijs van die zadels. Volgens mij kost die knight rider nieuw al niet veel meer dan 400 euro.
En tegenwoordig is de zadel handel echt niet zo geweldig meer hoor. Voor 300 euro kan je zo een wat ouder kieffer of KN zadel kopen. Heb je veel betere kwaliteit! Wel wat ouder, maar die dingen gaan jaren mee

Dit is wat ik vond:

S&K Knight Rider Dressuurzadel Colonel
Een gunstig geprijsd dressuurzadel met een brede en zeer diepe zit. Het zadel is gemaakt van ecologisch gelooid leer. De leren zit– en kniestukken hebben een aniline– behandeling ondergaan. De singelstoten zijn gemaakt van speciaal geselecteerd chroomleer.De teruggesneden zadelboom van beukenhout is met staal versterkt en voorzien van roestvrijstalen beugelriemhaken. De speciale syntetische vulling is vochtbestendig en behoudt daardoor de veerkracht. Uitvoering in de kleur zwart

Boomwijdte: S–M–W
Maten: 16",17",17.5", 18

Kleur: Zwart

€ 845.00

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:01

Ik heb heel goede ervaring met een Premiere zadel. Zat heerlijk, goede prijs-kwaliteit verhouding. Rider ken ik niet. Van Knight rider weet ik dat ze lekker zitten, verder niet zoveel over de kwaliteit.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:25

Oke, valt mee, dan heb ik andere modellen van knight rider voor lagere prijs gezien.

As je op bokt zoekt, vind je veel ervaringen met alle zadels:
Knight rider:
[HAR] Kwaliteit Knight Rider zadel
[HAR] Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???
[VSW] dressuurzadel knightrider?

Premiere:
[VSW] zadel premiere
[HAR] premiere zadel

Rider:
Nieuw bij agradi 175 euro: http://www.agradi.nl/rider-pro-dressuur ... 6-inch.htm
[HAR] Ervaringen gevraagd over het RiderPro Dress Neptunes zadel
[HAR] Rider Pro Zadel

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 10:28

Mijn keus is gevallen op de Premiere, als deze past...
Straks aan mijn ouders vragen en kijken wat hun keuze is...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:30

Knightrider Colonel is in elk geval een heel fijn zacht zadel wat bij juist onderhoud en netjes opbergen gewoon een net zadel blijft. Een heel fijn middenklasse zadel. Het leer is wel zacht dus niet slordig mee omspringen want dan krast het natuurlijk. Rider ken ik niet. Ik vind Knightrider beter dan Premiere, kwalitatief.

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 10:34

Urielle schreef:
Knightrider Colonel is in elk geval een heel fijn zacht zadel wat bij juist onderhoud en netjes opbergen gewoon een net zadel blijft. Een heel fijn middenklasse zadel. Het leer is wel zacht dus niet slordig mee omspringen want dan krast het natuurlijk. Rider ken ik niet. Ik vind Knightrider beter dan Premiere, kwalitatief.

Oke, dankjewel voor je antwoord.
Je zet me wel aan het denken...
Maar ja, de prijs is wel bijna het dubbele en dan moet er nog singel, stijgbeugels en stijgbeugelriemen bij.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:32

Rider ken ik wel! Wij hebben er ook 1 op stal hangen en die is wel ouder dan 15 jaar, maar echt een geweldig zadel. Zijn 1 keer nieuwe singelstoten aangekomen. En voor een zadel van 15 jaar oud zit hij ook echt wel fijn. Zit beter van een oude kkieffer. Maar voor jou budget kan je ook kijken naar jc eventueel

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:35

Ik lees meerdere reacties. Wat voor rider is het? Rider pro of gewoon rider? Zit namelijk verschil in hahah

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 21:35

Er staat gewoon rider in de advertentie..

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:25

Heb je ook foto? Dan weet ik het wel!

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 16:38