[WN] Boots.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

alyel

Boots.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 10:02

Ik ben elke dag bij mijn paard, maar mijn boots verslijten als zot. Bijna ieder jaar (ik schat zelfs om de 9 maanden) heb ik een nieuw paar boots nodig.

Ik onderhoud ze, iedere dag met de borstel erover dat zand en viezigheid er af is, af en toe is een waterdichte spray erover.

Ik vind boulet boots het beste zitten, heel comfortabel...Maar ze verslijten ook vrij snel, door de lederen zool (zelfs met crepe onderkant). Ariat is ook heel fijn en gaan lang mee, maar die modellen vind ik vaak niet mooi.

Ik heb een paar tony lama's en die zool is volledig crepe, gaat precies langer mee.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik sta namelijk op het punt justin boots aan te schaffen...

Rumpleteaser

Re: Boots.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:08

Zelf ben ik fan van de Ariats (maar ja; ik vond ze ook mooi :D )
Na 2,5 jaar dagelijks gebruik (rijden, lopen, door de blubber, door de mest), zien ze er nog steeds prima uit! Zelfs de zool is nog goed en ze blijven waterdicht. Ze zijn hoogstens een beetje uitgelopen.

Qua onderhoud maak ik ze wel af en toe schoon met lederzeep en ik vet ze weer in met ledervet.
Geen idee of dat zo 'hoort', maar het werkt blijkbaar prima.

Justin boots ken ik alleen van naam, ik heb ze nooit gehad.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:13

Ik ben zelf erg tevreden met mijn Ariats met rubberen zool. Lopen fijn en kunnen wel tegen een 'stootje'. Stal uitmesten, blubber.. you name it.
Ze zien er nog prima uit. :)

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 10:14

Ik moet eerlijk zijn, ik heb ook nooit last gehad van de ariats, heb ze ook al jaren en er is niks mis mee, maar door omstandigheden draagt mijn moeder ze nu om de wei op te kuisen en op de ranch rond te lopen..

Ik zoek dus eigenlijk een goed paar boots, dat tegen een stootje kan en die er mooi uitzien. Ik weet van de boulet's dat ze goed zijn, maar geen echte ranch boots zijn.

Ik ben nu een paar justin boots tegengekomen die naar mijn smaak en budget zijn, maar het is toch wel weer een investering...

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:50

Heb 8 jaar lang een paar Sendra's gedragen, 1x moeten laten verzolen. 2x/jaar poetsen en een flinke klodder vet erop. Laarzen zijn nu nog steeds prima, maar ik was wel toe aan iets nieuws ;)
Heb nu een paar Justin's met Ostrich leer (struisvogelleer). Leer is dunner en ik ga er niet te veel de blubber mee in, in de winter trek ik mijn Sendra's weer aan, maar de Justin's rijden en lopen heerlijk! Ben overigens dagelijks op stal en rijdt zo'n 4x/week.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 11:02

maar sendra's vind ik ook helemaal ni mooi :p

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:49

Er zijn hele mooie Sendra's , gewoon even zoeken.
Ik doe alleen mijn laarzen aan als ik ga rijden, en na het rijden zo snel mogelijk uit. Op stal loopt ik gewoon op legerkisten, slijten bijna niet, en mijn laarzen blijven heel lang goed.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:20

ik gebruik rondom stal gewoon snowboots in de winter en gympies in de zomer om laatzen te sparen, die doe ik alleen aan tijdens het rijden.
momenteel heb ik lacers van Tony Muzi, zijn super, kun je in alle soorten en maten laten maken, inc alle soorten leer. bv olifantenleer is heeel stevig en slijt bijna niet.
je kunt ze helemaal samenstellen hoe jij ze wilt en ze worden maat gemaakt. hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan....

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 17:05

In de winter vriezen mijn tenen er ook af in mijn boots, en de sneeuw doet er ook niet veel goeds aan, dus dan draag ik ook snowboots (tegen mijn zin :-( )

In de zomer draag ik gewoon mijn boots. No way dat ik van die gympies draag, moet daar vaak heel de dag werken en lesgeven. Het risico dat er een paard op mijn tenen loopt is te groot :D En gympies in een piste, das ook niet fijn. Bij +30° is dat ook niet frisser aan de voeten en er komt kei veel zand in...

Een hoger prijskaartje schrikt me niet af, maar ik betaal geen 800 euro om (lelijke) boots die ook een inkeping hebben als er een paard schevelings langs je voeten trapt :p

Ben heel kieskeurig wat betreft boots :-(

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:25

Juist als je kieskeurig bent kun je eens kijken bij tony muzi. Je bepaald zelf de teen, zool, hak, hoogte, leer, kleur alles. Ik heb zelf lacers omdat ik dat fijner vind dan boots. Vierkante neus, dikke speckzool, wel goedkoopste leer ( gewoon koe, wel superfijn sterp en soepel leer, heb ze niet hoeven inlopen) voor 380. Met ostrich waren ze 660, olifant of croco 800 geloof ik. Kan dus zo goedkoop of duur als je wilt.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 19:48

thx voor de tip! Heb de site bekeken, ze zien er goed uit en mijn smaak wel...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:59

Ik heb op stal ariat schoenen aan en doe er alles mee. Komt amper wat in, zijn waterdicht en hebben een goede zool. Je kunt er evt mee rijden, hebben wel een rijhak.
Als ik ga rijden stap ik in mijn laarzen en als ik eraf stap stap ik weer in mijn schoenen. Haal ook nooit mijn sporen eraf, dus makkelijk zo en laarzen blijven best netjes. Loop er echt weleens een stukje mee, maar verder doe ik er geen stalwerk mee ofzo.
Mijn schoenen zijn het hele jaar door wel fijn. 's winters geen koude voeten in en zomers niet echt heel warm. Als ik thuis kom, doe ik ze wel snel uit met warm weer, dan ga je het wel voelen, want ze sluiten wel een beetje af. Maar loop er hele dagen op doo nattigheid, viezigheid etc etc.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:33

Mocht je niet bijzonder gehecht zijn aan de westernlook maar wel stevige schoenen willen die 'enigszins' bij het plaatje passen dan kan ik je Redbacks van harte aanbevelen. Heb ze nu een goed jaar, loop ermee door de blubber en mest, rijd er mee, wandelen gaat prima. Ik kan er hele dagen op lopen en staan, zijn stevig en comfortabel en na een jaar intensief gebruiken nog geen slijtage te zien. :)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:37

waar bestel jij Justin boots? ik zoek me rot en heb geen creditcard.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:00

Wij gaan altijd voor de rubberen zolen. Je hebt ook boulets met rubberen zool. M'n man heeft ze, worden dagelijks gebruikt (behalve 's winters dan meestal muckboots), komen veel in contact met koeienmest, modder, struiken water noem maar op en ze worden nooit onderhouden. Na een jaar zien ze er gedragen uit, zool is aardig afgelopen, een de binnenkant van de laars hier en daar slijtage, maar nog altijd prima bruikbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:39

Ik had sanchos maar helaas na 3 jaar modder mest etc zijn ze nu echt overleden :p waren heerlijke laarzen

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:57

Ik heb ook Ariats, gaan al jaren mee en zitten ook goed.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 08:19

@ qh : het is op te letten als je boots laat maken met leersoorten als olifant, en ze dan laat overkomen uit de usa. Veel kans dat je problemen krijgt bij de douane. Er bestaat nl zoiets als de cites ...