Ervaring kieffer munchen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy_oud

Ervaring kieffer munchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 09:53

Hallo,

Over een klein maandje mag ik mijn paardje ophalen. Een arabische volbloed van 3,5. Van de verkoper heb ik een zadel gekregen om de eerste maanden mee te doen. Daarna word deze vermoedelijk te klein. Het is een kieffer munchen dressuurzadel 16,5 inch dacht ik. Heeft iemand ervaring met deze zadels op een AV en kan iemand mij vertellen wat voor singel ik het beste kan kopen?

Wokkel1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:20

Hallo,heb zelf ook een kieferzadel zou gewoon een kiefersingel kopen naderhand mer een kant elasstiek vind ik het makelijks heb ook een zonder maar soms zijn ze wat dikker en dan weer wat dunner dan vind ik die met elasstiek toch makkelijk gr mj

IvankBacardi

Re: Ervaring kieffer munchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:24

ik zou gewoon een neopreen singel kopen.

kellaxy_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 21:52

En waarom neopreen?

Bedankt voor de reacties

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:07

Mijn paard rij ik ook met een Kieffer Munchen, en het is een heerlijk zadel. Wij hebben zo'n soort singel http://www.agradi.nl/avulon-neopreen-vs ... -110cm.htm . We hebben ook nog een oude neopreen liggen (die was opzich ook gewoon prima, al heb ik het idee dat deze wat zachter is).
Waar je wel op moet letten is dat als je een singel met elastiek aan de zijkanten wilt, er elastiek aan allebei de kanten moet zitten. Anders is er een kans dat de singel de druk van het zadel verkeerd verdeeld (tip van mijn zadelmaker).

Edit; Ik lees dat er in je beginpost staat dat het zadel te klein kan worden, is dit voor jou of voor je paard? Kieffer zadels zijn namelijk aanpasbaar in de breedte dmv infrarood straling. Dit is wel alleen met de nieuwere zadels, oudere hebben nog gewone boom.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:07

dan heb je wel een heel oud zadel als hij geen kunststof boom heeft, de ruim 20 jaar oude kieffer die hier licht heeft volgesmij ook een kunststof boom.
een neopreen singel is meestal zachter (en ook nog beter voor je portemonnee) dan een leren singel.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 07:26

Oke bedankt voor je reactie! Het gaat voornamelijk om het paard. Ik geloof niet dat het zadel ouder is dan 20 jaar. Ik zal dalijk is een foto er op zetten! Dus ik zou dan gewoon de zadel maker moeten contacten. Mocht hij nou sowieso wat aan willen passen, wat kost zoiets dan?

Bedankt in ieder geval!