Wat is een goede zachte anatomische singel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Wat is een goede zachte anatomische singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 10:49

Hoi bokkers

Ik ben echt al heel lang op zoek naar een fijne anatomische of banaansingel. Ik wil hem gebruiken omdat mijn zadel nog steeds een klein beetje naar voren schuift en mijn paard rondgeribt is met weinig schoft.

De singel moet boterzacht zijn, omdat ze snel plekjes krijgt bij de singel. En in maat 50, liefst zonder elastiek.

Wie heeft er ervaring mee?

Djoena

Re: Wat is een goede zachte anatomische singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:21

Ik volg je topic ook even, hier namelijk op zoek naar hetzelfde ;)

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:26

De fairfax! De enige echte, maar meteen ook wel de allerduurste... Ik heb hem nu voor mijn beide paarden, en niet te geloven wat voor verschil in lopen ze hadden!

Bij deze ruitershop hadden/hebben ze via de bokt markt een kortingsactie waarbij je hem ook kunt proberen: http://www.ruitershoppasdedeux.nl/

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:33

Die singel kost nog meer dan mijn zadel := :')

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:33

ik heb er 1 van Kiefer, niet boterzacht maar door het model en afrondingen wel heel fijn in gebruik.
mijn paard is ook gevoelig, maar doet het hier goed op.
http://www.divoza.com/images/products/1 ... omfort.jpg

en dan heb je ook nog de wintec, die schijnt ook goed te zijn.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 07:15

Een Mattes bont singel. Super zacht en een fijne vorm en gebruik.
Zadel schuift niet meer naar voren en paard krijgt geen plekkes meer die ze bij andere anatomische singels wel krijgt.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 08:28

Msfc!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:32

Robynn schreef:
Die singel kost nog meer dan mijn zadel := :')

Je wilt niet weten hoe vaak ik heb moeten slikken voordat ik hem durfde te bestellen... _O-
Maar wonderbaarlijk genoeg: Hij is het waard! *\%/*

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:39

Ik lees heel aandachtig mee. Mijn paard heeft nu de Pro Rider anatomische singel, maar na een lange buitenrit krijgt ze daar toch plekjes van.
Was van plan het eens met een bontje te proberen, misschien hebben anderen in dit topic daar ook ervaring mee?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:50

Mavelle schreef:
Ik lees heel aandachtig mee. Mijn paard heeft nu de Pro Rider anatomische singel, maar na een lange buitenrit krijgt ze daar toch plekjes van.
Was van plan het eens met een bontje te proberen, misschien hebben anderen in dit topic daar ook ervaring mee?

Ik ga dat nu proberen inderdaad :j

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:52

Ben benieuwd of dat helpt, lijkt me de goedkoopste oplossing :D

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:54

Ik ben heel blij met mijn anatomische singel van Christ, dus met bont aan de binnenkant. Nooit meer een singelplekje te ontdekken, en stuk minder singelnijd... (wel ook speciaal wasmiddel voor lamsvel bestellen, worden ze weer als nieuw van!)
Ik heb de mijne bij Agradi besteld tijdens een kortingsactie.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:56

http://www.agradi.nl/kerbl-anatomische- ... l-70cm.htm

Deze heb ik nu, wel met elastiek maar ze krijgt tenminste geen plekken achter haar oksels. Ik heb verschillende leren singels geprobeerd maar elke keer kreeg ze toch weer plekken, ook met bontjes. Ik had deze eigenlijk gekocht om uit te proberen hoe ze op neopreen reageert om daarna verder te kijken. Maar de singel houd zich goed en geen wondjes of irritatie :D

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:10

MarjanB schreef:
http://www.agradi.nl/kerbl-anatomische- ... l-70cm.htm

Deze heb ik nu, wel met elastiek maar ze krijgt tenminste geen plekken achter haar oksels. Ik heb verschillende leren singels geprobeerd maar elke keer kreeg ze toch weer plekken, ook met bontjes. Ik had deze eigenlijk gekocht om uit te proberen hoe ze op neopreen reageert om daarna verder te kijken. Maar de singel houd zich goed en geen wondjes of irritatie :D

Deze gebruik ik ook, een erg fijne singel.
Zadel blijft goed liggen en geen schuurplekken.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:35

Die ziet er wel fijn uit, maar ik moet er eigenlijk een met een grotere boog hebben (volgens de zadelmaker)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:40

Ik heb de wintec ghad met dat lucht er in. Duur maar wel fijn, pony liep er ook erg fijn mee.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:51

mariettek schreef:
De fairfax! De enige echte, maar meteen ook wel de allerduurste... Ik heb hem nu voor mijn beide paarden, en niet te geloven wat voor verschil in lopen ze hadden!

Bij deze ruitershop hadden/hebben ze via de bokt markt een kortingsactie waarbij je hem ook kunt proberen: http://www.ruitershoppasdedeux.nl/

Zelfde ervaring hier. Bij mij ook 2 keer zo duur als mijn tweedehandszadeltje, maar het meer dan waard! voor mij nooit geen andere singel meer.
Paard vind het ook vele prettiger bij aansingelen (en waarom wel een fijn en goed zadel, maar geen goede singel die minstens zo belangrijk is)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:00

Ik ben van een Rossner comfort naar een MSFC gegaan. Bij de Rossner zette mijn paard zijn hele buik uit met aansingelen en ging ie een tikje bol staan. Nu met de msfc is dat compleet verleden tijd. Met rijden loopt hij een stuk ruimer en losser, en in wendingen lijkt hij ook minder moeite te hebben. Ik twijfelde tussen fairfax en msfc, maar omdat de prijs zoveel scheelde ben ik toch voor de msfc gegaan, en ik heb er geen spijt van. Met een fairfax had ik denk ik dezelfde reactie gehad, zowel van het paard als van mezelf. Het principe is hetzelfde namelijk.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:35

Wintec Cair. Lelijk ding om te zien, maar goed van kwaliteit en vorm.
Ideaal dat deze van kunststof is, makkelijk schoon te maken.
Met breed kussen in het midden, om de druk over het borstbeen te verdelen.

Denk er aan dat een singel nooit te kort is, zodat de gespen net achter de ellebogen zitten. Daar krijgen veel paarden ook plekken van.