Trust baby pelham: welk mondstuk

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

FCSA

Trust baby pelham: welk mondstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 19:58

Ha allemaal,

Ik wil voor naast mijn (jointed locked) kneveltrens van Trust ook graag de baby pelham kopen. Ik twijfel alleen over het mondstuk: jointed (enkelgebroken), jointed locked (enkelgebroken zonder door te kunnen klappen) of slow twist (ik weet niet precies hoe dit eruit ziet / wat de werking is). Dit is de catalogus: http://www.trust-equestrian.com/Pages/e ... -catalogue.

Ben vooral benieuwd naar de werking van de slow twist. Iemand hier ervaring mee?

Thanks!

magda_90

Re: Trust baby pelham: welk mondstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:24

Daar heb ik geen directe ervaring mee, wel veel verhalen van gehoord. De slow twist is een mondstuk waarbij hele stille en onafhankelijke handen gewenst zijn. Zodra dat niet het geval is, kan deze door de draaiing in het mondstuk enorm veel (piek)druk per mm² overbrengen.

Ik ben er persoonlijk geen fan gezien ik bij een paard daar toch best wel flinke sneeën van in de tong gezien heb, na een normaal ogende ophouding. Nu is dit van de zijlijn uiteraard moeilijk te beoordelen geweest (hoeveel druk er door die ophouding daadwerkelijk gegeven is), maar het blijft je wel bijstaan.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 20:29

Oei, dat klinkt niet lekker. Ik neig eigenlijk naar de jointed locked. Die bevalt ook goed als kneveltrens.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:32

Daar zijn de recensies inderdaad heel positief over. :j