Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Maar dat wat ze nu heeft (wat ik mag gebruiken ) is zéér dun. Vandaar dat ik in gedachte had om een iet wat dikker bit te kopen, maar weet dus niet wat nu echt geschikt is
. 

ijssnuiver schreef:Dat dunnere bitten per definitie scherper zijn is achterhaald. Het bit is zo scherp als de ruiterhand.
Een paard met een smal mondje zal mee gebaat zijn bij een dun bit, simpelweg omdat het de ruimte niet heeft voor dikker en je het dan alleen maar vervelend maakt voor ze.
)
want ik heb tot nu toe altijd met bustrens gereden.. dus weet niet goed het verschil (stap dan gelijk weer naar het oude vertrouwde he). Judith1601 schreef:Kun je me goed uitleggen wat het verschil is tussen een watertrensje en bustrens?want ik heb tot nu toe altijd met bustrens gereden.. dus weet niet goed het verschil (stap dan gelijk weer naar het oude vertrouwde he).
Ik heb zelf een Sprenger dynamic watertrens en daar ben ik erg over te spreken. Ze reageert er heel goed op, is meer aan het kauwen en ze neemt het bit nu makkelijker aan heb ik het idee van. Het fijne aan een Sprenger vind ik dat hij is gevormd naar de mond van het paard, dat lijkt mij best fijn. Het kost wat meer dan een gemiddeld bit maar als het goed is doe je er ook lang mee.