Ervaringen Tekna S-line

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Irisx

Ervaringen Tekna S-line

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 16:20

Ik ben opzoek naar ervaringen over een zadel van Tekna. Onze voorkeur gaat uit naar een bruin dressuurzadel.

Het is een pony die iets breder is, maar wel geleidelijk aan afvalt, echter ook weer snel bijkomt als hij op gras staat. Vandaar dat we bij een zadel uitkwamen met een verwisselbare/verstelbare boom. Hoe werkt dit precies bij een S-line?

En hoe houdt jullie zadel? Ziet die er nog goed uit na intensief gebruik? En is het goed te zien dat het kunststof is (mijn ervaringen met peesbeschermers zijn dat die er juist heel knap uitzien en je er niet aan ziet dat het geen leer is, vind ze heel fijn.)

Hebben jullie nog tips/opmerkingen wat betreft dit zadel? En welke voordelen heeft dit zadel bijv. tegen een wintec 500?
Of hebben jullie misschien een andere aanrader?

Zijn echt op zoek naar een nieuw (dressuur)zadel, echt op zoek naar een bruine, beneden de 600 euro.

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:24

Hier zijn al een aantal topics over het tekna zadel.

Heel erg fijn zadel! Makkelijk in onderhoud en ziet er echt goed uit.
Sommige mensen denken zelfs dat het gewoon een zadel van leer is.
Ik heb ook het dressuurzadel in het bruin.

Afbeelding

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:01

Ik heb zelf de bruine veelzijdigheids variant. Heb hem nu sinds april. Zeer fijn zadel, past mijn paard mooi. Ze heeft een peesblessure gehad waardoor ze flink was aangekomen, nu ze is afgevallen heb ik de medium-wijde boom erin. Als ze straks nog meer afvalt kan de medium boom er in. Zadel zit lekker en zit fijn. Met extreme warmte zoals afgelopen weken moet je geen lange ritten van 3 uur of meer gaan maken want dan krijg je zweetbillen en begint het zadel een beetje te branden. Verder zit die erg zacht. Dressuurzadel waar ik op heb gezeten zat ook fijn, werd alleen wel een beetje in een houding gedwongen. Maar dat vond ik wel fijn. Maar omdat ik veel buiten rijd en ook af en toe spring, toch voor de VZ gekozen.

Veel mensen die zelfs dichtbij het zadel staan zien niet eens dat het geen leer is :'). Krijg veel complimenten. Wel raad ik je aan om ook tekna beugelriemen erbij te nemen, anders piep je een ongeluk :=
Overigens zit er nog geen krasje of wat dan ook op mijn zadel. Binnenkant bij de singel is de stof wel wat afgepeld, maar niet echt erg ofzo. Super zadel :D

Hierbij een foto (niet super duidelijk) van mijn zadel.

Afbeelding