Ieder zadel schuift naar voren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Ieder zadel schuift naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 19:07

Ik heb een paard met een lastige zadel rug..een smalle borstkas met steile schouder,hoge schoft en daarnaast is hij overbouwd.

Probleem is dus dat de zadels in beweging dus op zijn schoft schuiven..wat niet prettig is.

Wat voor een {dressuur} zadel zou geschikt zijn voor zo'n rug?

Banaansingel heb ik al maar helpt helaas niet.

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:09

zadel maker laten komen? voor helemaal aan te meten

Fotografie91

Re: Ieder zadel schuift naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:14

probeer eens een custom zadel komen netjes bij je langs zonder dat je kosten hebt.
je hoeft daar pas te betalen als je 100% tevreden bent en hun kunnen voor je kijken wat mogelijk is voor jullie als combinatie.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:23

welke banaansingel heb je?
Lastig probleem hoor, ik zelf heb ook een zadelzoekdrama!
Ik heb mijn prestige nu ingeruild op een simpele kieffer Wien deluxe, en aangezien dit zadel iets te recht iop mijn paard ligt gebruik ik een prolitepad...Dat werkte met de prestige top dressage niet maar deze wel.
Verder ben ik aan het sparen voor een zadel op maat maar doe dit als tussenoplossing.

Ik ben er nog niet overuit wat voor zadel het straks gaat worden, positieve verhalen over de Barnsby majestic, Custom, Brand

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 07:49

Dankje..zadel op maat gaat hem niet worden,veels te duur.

Geen idee welke banaansingel ik heb,zal eens kijken wat voor een merk erop staat.

Ik zal eens even kijken of ik een foto kan maken van zijn rug..een kieffer heeft een uitgesneden boom he..vraag me dus ook af of dat beter past bij zo'n rug.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 07:56

Bij onze arabier schoof ook alles naar voren. Ik heb nu een Henri de Rivel zadel erop liggen (het type weet ik even niet), waarbij je handmatig het singelsysteem kan verstellen. Door de singels op achter te zetten (ipv het moderne type voorsingel) te gebruiken, blijft hij perfect liggen en blijft de singel zelfs uit de oksel.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:00

Bij mijn paard die erg rondgeribt is schoof ook elk zadel.
Totdat ik de zadelmaker liet komen en een KN Tango kocht.
Deze heeft een ingebouwde voorsingel, een speciaal stotensysteem en dit in combinatie met een ergonomische singel heeft ertoe gezorgd dat mijn zadel nu blijft liggen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:01

Elisa2 schreef:
Dankje..zadel op maat gaat hem niet worden,veels te duur.

Geen idee welke banaansingel ik heb,zal eens kijken wat voor een merk erop staat.

Ik zal eens even kijken of ik een foto kan maken van zijn rug..een kieffer heeft een uitgesneden boom he..vraag me dus ook af of dat beter past bij zo'n rug.

Ik denk dat je toch op een maatzadel uitgaat komen, wil je echt een passend zadel gaan vinden..

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:03

Ja ben benieuwd naar een foto van je paard.
Ik heb er denk ik wel 15 verschillende zadels op gehad maar niks lag vrij naast de schoft.
Nu heb ik een Kieffer dress. zadel en die ligt dan nog het beste van alle zadels, wel heb ik dus een prolitepad voor bij de schoft nodig.
Voor mij is dit de tussenoplossing, lastig met zadels helemaal als je geen budget hebt van 2000 euro merk ik!

Ik heb de passier banaansingel, deze was wel prijzig maar dit werd mij aangeraden omdat die het meeste effect heeft.
En wonderbaarlijk genoeg schuift mijn zadel niet veel meer naar voren.

Kieffer wil trouwens niet zeggen dat die op ieder paard past ;-) ik heb ook een kieffer malmo erop gehad en dat lag dus echt voor geen meter.
Passier g p word ook veel aangeraden of de KN allegro.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:05

Ik heb ook een Henri de Rivel. Wel de genen die niet meer gemaakt worden. Maar wat een top zadel!!!
In eerste instantie was het voor mezelf omdat ik in ieder zadel schuif (klein kontje) en daardoor na een uurtje paardrijden 2 weken niet meer kon rijden zo last van de billetjes.
Ik kon perfect in het zadel dus toen was het moment daar.... Het paard! En wat denk je perfect!!!
Het zadeltje ligt op mijn Fries, op onze bonte fries (die smaller is) en zelfs op mijn KWPN merrie.
Voor de fries moet ik langzaam opzoek naar iets anders ze is nu 4 en is behoorlijk gegroeid. Het zadeltje gaat straks niet meer passen dus moet ik opzoek naar iets anders.

Ik ben echt dik tevreden over Henri de Rivel. We hebben er ook heel veel paarden mee beleerd. Ook omdat hij voor ons perfect zat maar ook omdat hij gewoon op echt heel veel paarden paste (als het niet passen hebben wij pech haha het paard moet een passend zadel op zijn rug hebben)

Afbeelding
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 08:17

HDR kan ik passen..kennis van me heeft zo'n zadel..als ik het goed lees is vooral het singelsysteem belangrijk.

Zadel wat ik nu heb heeft een ingebouwde voorsingel en dat werkt dus niet.

Marus,wat voor een prolitepad heb je?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:22

http://www.equiritme.nl/273/shop/prolit ... derlegger/

Wil niet zeggen dat het voor jou een uitkomst is?Je hebt ze ook voor onder het hele zadel dan kun je achter ook opvullen.
maar ik merk bij mijn paard dat bij alle zadels voor de druk bij de schoft komt te liggen en dus ook de zadels naar voren schoven doordat ze rondgeribt is.
Ik de kieffer erop en die lag te recht op haar rug en met het lichtrijden ook weer druk voor bij de schoft, toen zo'n pad eronder (na gesprek met zadelmaker dat het zadel voor een tikkie omhoog zou moeten zodat het in balans ligt en hij zou het zo opvullen, maar aangezien mijn paard net weer in training komt en de spieren weer gaan groeien kies ik liever eerst voor zo'n pad)Met de pad gereden en eeeeindelijk eens geen druk naast de schoft! Na het rijden geen droge plekken meer te zien, en ik heb echt heeeeeeel veel zadels erop gehad.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 08:26

Dankje,voor wat ik gelezen heb is het zowiezo handig om zo'n pad voorlopig te gebruiken zodat ze weer genoeg spieren kunnen krijgen naast de schoft.Want die spieren vallen weg he doordat die zadels daar tegenaan gaan liggen waar ze dus niet horen.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:30

Klopt helemaal, ik zelf heb toen ook een topic geopend!
De mijne heeft een hoge langdoorlopende schoft, rechte rug en brede schouders maar naast de schoft smal en rondgeribt met haar singelplaats naar voren!
Ieder zadel ging bij haar naar voren en drukte echt naast de schoft, zadelmaker erbij gehad mijn prestige aan laten passen maar na een week kon ik niet eens meer met het zadel aankomen bij dr.

Ook de zadels die door anderen werden aangeraden lagen niet lekker op dr, nu is ze de bespiering ook nog kwijt na 3 maanden omkwakkelen.... Dus dit is voor mij de oplossing eerst, geen druk meer naast de schoft, en het zadel is voor mij wel erg wennen hoor ;-) geen kniewrong maar wel een diepe zit.
Ik dacht echt dat er geen zadel meer op paste (zonder maatwerk) maar dit is gelukkig ff de oplossing!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 13:13

Afbeelding

Niet zo'm florisante foto,maar een foto van z'n rug.
De zadels glijden dus naar het hoogste punt van zijn schoft waardoor ze aan weerszijden van zijn schoft drukken.