Peesbeschermers?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:10

Iets waar ik een totale leek in ben }:0
Nu ponylief voor de koets gaat lopen ga ik er toch aan moeten gaan geloven, gewoon voor de zekerheid .. En als ik het dan toch moet doen dan ook liefst meteen een leuk kleurtje :Y) Verder vraag ik me af of enkel vooraan voldoende is, of achteraan ook nodig? Hoe zit dat bij het mennen?

Qua tuig heb ik iets als dit:
Afbeelding

En omdat ik weinig mogelijkheden heb tot combineren wilde ik graag de peesjes, indien mogelijk, in de kleur van het onderlegde. Maar hoe noem je zo'n kleur? :+ Oranje? Geel? Het is eigenlijk een kruising, in het echt iets meer richting geel dan op de foto ... Maarja, waar begin je met je zoektocht? Zoveel merken met elk hun eigen kleuren/benamingen ... Zijn er nog dingen waar je op moet letten bij peesjes?

Tot nu toe lijken deze wel het meest in de buurt te komen:
Afbeelding

Maar dat denk ik misschien alleen maar :+
Kan natuurlijk wel in de winkel gaan kijken, maar waarschijnlijk gaat het toch besteld moeten worden en dan is het wel handig als je net wat meer info kan geven :Y)

Anoniem

Re: Peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:14

Cognac?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:18

Ik zie net op de site van Ideal dat zij het zwart/london noemen .. denk toch dat het over dat tuig gaat ... Maar die kleur vind je niet in peesbeschermers .. Heb op cognac gekeken, maar dat lijkt me veel bruiner te zijn...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:19

Waarom wil je je pony peesbeschermers om doen. Wij mennen nooit met peesbeschermers of iets anders om de benen van onze paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:21

Omdat mij dit aangeraden is, puur voor de zekerheid .. Al is het maar voor stenen die opspatten ofzo ... Denk dat ze ook wel anders voor de koets lopen dan onder het zadel, dus geen idee hoe hij gaat bewegen .. in principe als hij echt gaat doordraven dan gaat hij achter wijd lopen, maar indien hij dat voor de koets niet doet dan tikt hij zichzelf wel aan denk ik...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:20

Ik weet niet wat je uit wilt geven, maar Veredus heeft zwarte beschermers met cognac voering, die passen er wel mooi bij denk ik. Model heet Classic.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:24

Precies, daar dacht ik net ook aan:
Afbeelding

Je hebt ook de BR pro max: (geen ervaring in hoeverre dat beschermd, ik weet wel dat er ook gewoon een harde schelp inzit)
Afbeelding

Edit: al zien deze er nog redelijk oranje uit tegenover je tuig. Oh even zoeken volgens mij heb ik de perfecte kleur gezien bij HV polo bij een stalgenootje. Even zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:31

Dank jullie voor de reacties alvast :)
Weet zelf ook nog niet wat ik wil uitgeven, heb geen idee aan wat voor prijs ik moet denken := :')

Beiden lijken echter toch wel erg donker ten opzichte van het tuig .. en zeker omdat het tuig op die foto al wat donkerder lijkt dan het is .. (zal waarschijnlijk ook wel van zon/geen zon afhangen enzo :+ ). Denk dat het eerder wat meer richting het gele moet (maar niet volledig geel natuurlijk :P ).

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:38

Hmm ik vind geen foto van de HV polo's, als ik er aan denk maak ik er morgen een foto van voor je. Ik weet dat ik ze gewoon bij de ruitershop bij ons heb zien staan. Daar hebben ze niet veel, dus ik denk dat ze wel makkelijk te vinden zijn. Ze zijn donkergeel, heeeeeel licht oranje :P

Dit is er ook nog: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 1254_n.jpg :D maar dat is waarschijnlijk wat te fel

edit: en leren? Die vind je wel in de kleur london als je goed zoekt
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:53

Donkergeel, heeeeeel licht oranje klinkt wel goed :Y)

Die uit de link zijn net een tikje te goud ja :))
En leren.. misschien .. maar als je dan london pakt lijkt dat zoveel bruiner dan het tuig ... :=

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:13

Misschien ... maar lijkt toch wel in de buurt te komen ... Ik hou ze in gedachte ;) Misschien kan ik ze wel gewoon eens in het echt bekijken, geeft toch vaak een ander beeld dan op foto..

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:16

de BR's zijn echt bruin, ik denk dat de leren het meest in de buurt komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:22

Oh, spijtig, ze lijken wat oranje te zijn zo op de foto ...
Naja, dan wordt het maar gewoon naar de winkel gaan denk ik, en daar eens rondkijken of vragen wat zij voor mij kunnen doen qua bestellen ofzo.. Desnoods pak ik een stukje tuig mee :Y) :+

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:27

Wat gek, ik ken veel mentuig dat in die kleur is onderlegd, volgens mij dat van mijn vorige verzorgpaard ook zelfs, maar nog nooit peeskappen gezien in exact die kleur, hoe lastig kan dat zijn als het zo veel gebruikt wordt?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:29

[***] schreef:
Donkergeel, heeeeeel licht oranje klinkt wel goed :Y)

Die uit de link zijn net een tikje te goud ja :))
En leren.. misschien .. maar als je dan london pakt lijkt dat zoveel bruiner dan het tuig ... :=

Sorry ik was de foto's helemaal vergeten, ik zag net een topic waar ze in staan: [ITP] Oma krijg de schrik van haar leven op haar verjaardag...

Misschien even aan haar vragen hoe de kleur heet.

Bailando1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:30

Vrees dat dat laatste te oranje gaat zijn.
Die uit het topic kan eventueel wel, al heb ik het idee dat het toch te geel is, of te donker op een andere manier, weet niet goed .. Maar ga er binnenkort wel eens achteraan, alvast bedankt ;)

gravin00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:27

als je gewoon zwart neemt is er ook niks aan de hand

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:45

Oooh, die lijken wel wat! Dank je!