Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

mariekekroon schreef:staartriem
Enphalu schreef:kun je er ook geen gelpad onderleggen?
Mijn pony had ook geen schoft en de mensen van de paadenwinkel zeiden dat het slim was om er een gelpad onder te doen.
Het heeft toen veel geholpen.
horsier schreef:mariekekroon schreef:staartriem
Staartriem helpt alleen tegen het naar voor schuiven, niet opzij.
Bij mijn dikke haflinger heb ik er wel eens een antislip matje onder gehad.
(Een speciaal voor onder het zadel natuurlijk niet een van de blokker.)
Hielp wel tegen het schuiven maar toen ik het zadel er af haalde zat ie onder de bulten.
Leek mij ook niet fijn voor hem.
Bij mij helpt ook alleen het opstappen met krukje.Enphalu schreef:kun je er ook geen gelpad onderleggen?
Mijn pony had ook geen schoft en de mensen van de paadenwinkel zeiden dat het slim was om er een gelpad onder te doen.
Het heeft toen veel geholpen.
Gelpad zal het eerder erger maken dan beter.
Een gelpad is dik en daardoor komt de boom nog krapper te liggen.
) . Als je dan aangesingeld hebt en opstapt, en het zadel schuift, is het altijd heel lastig om het zadel "recht te duwen" door naar rechts te leunen/op de rechter beugel te steunen.donnar schreef:"Bananen" singel, een singel met een beetje een breder stuk tussen de voorbenen. Niet een springsingel, maar zo'n stuk maar dan kleiner aan de andere kant. Ik ben vandaag met mijn Tinker bij de zadelmaker geweest, en mijn nieuwe zadel is besteld. Maar dit zadel schuift ook alsnog, dus als ik hem krijg koop ik er ook zo'n singel bij.
Een schuivend zadel past wel, een zadel die schuift zoals bij een paard zonder schoft is ook gewoon goed. Een zadel heeft gewoon niet genoeg grip bij een paard die geen schoft heeft.
Enphalu schreef:die van mij was nog geen 1cm dik
donnar schreef:"Bananen" singel
Ook een schoftloos rond tinkertje.donnar schreef:[HAR] Zadel schuift - oplossen met singel?
Zo'n singel, bij dit soort zit het brede stuk tussen de voorbenen ipv bij een springsingel tegen de buik. Dit werk op die manier alleen bij een zadel die heen en weer schuift, niet van voor naar achter. ( als dit laatste het geval is past het zadel inderdaad niet) Oja, die naam is de naam ervan in de volksmond. De echte naam is inderdaad een anatomische singel.
Het verbaast me altijd dat twee totaal verschillende dingen in de volksmond hetzelfde kunnen worden genoemd. Een banaansingel is namelijk heel wat anders dan de singels in die link. Maar dan snap ik wat je bedoelt
Diaz schreef:Bij mij scheelde zo'n anti-slip matje super toen ik een boomzadel hadOok een schoftloos rond tinkertje.
http://www.ruitersportsissi.nl/internet ... -1194.html