kogelbeschermers slecht??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WildDreams

kogelbeschermers slecht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 07:46

Hoi,
Ik had een poosje geleden een gesprek met een ruiterwinkel eigenaar, ik wasop zoek naar een leuk setje voor mn bijrijdpaardje, maar kogelbeschermers zelf heeft ze niet nodig
Dus de eigenaar van de winkel zei dat je er nooit aan moet beginnen zonder dat ze het nodig hebben, anders hebben ze geen waarschuwing dat ze die beweging niet mogen maken omdat het geen pijn doet en faan gaan ze het onbewusyt aanleren om te strijken...
Dus mijn vraag is:
Wat weten jullie hier over, klopt dit?

Alvast bedankt! :)

itsmi

Re: kogelbeschermers slecht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:49

Klinkt op zich best logisch, maar aan de andere kant, ook met kogelbeschermers "voelen" ze dat ze strijken toch? Lijkt me in ieder geval niet comfortabel lopen als die kogelbeschermers steeds tegen elkaar aan komen.

Zelf rijd ik alleen met springen (1x in de week) met kogelbeschermers, peeskappen en springschoenen. Anders rijd ik alleen met springschoenen..

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:53

Ik heb ook veel setjes maar ik rijdt zo weinig mogelijk zonder pees en kogelbeschermers. Peesbeschermers maken de pezen ook warm wat ook niet goed is! En deze kogelbeschermers zijn ook dicht net als peesbeschermers
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/b ... 483611.jpg
als ik die van mijn paard haar benen haal zit er ook altijd een zweetplekje onder dus ook daaronder word het warm

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 08:12

Oké, bedankt :)
Zou ik dan toch maar een setje kopen en gewoon niet al te veel gebruiken, al helemaal niet met dit warme weer?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:14

Je kunt denk ik gerust een setje kopen hoor! Maar ik zou er idd niet altijd mee rijden. En als je ermee gereden hebt gewoon eventjes de benen koelen en dan zou er niks aan de hand moeten zijn hoor :)

Sommige zijn juist voorstander voor altijd pees en kogelbeschermers en hebben tot nu toe nog nooit problemen gehad met de benen van hun paard. Maar dat kan misschien nog komen op latere leeftijd!