Voor het eerst een hoofdkap op. Tips?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

murness

Voor het eerst een hoofdkap op. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 21:07

Omdat ik zelf onderhand misselijk wordt van al die smerige vliegen rond die paardenogen heb ik voor allebei de paarden een hoofdkap aangeschaft. Maar nu? Het is voor allebei de eerste keer dat ze dit opkrijgen.

Hoe reageerden jullie paarden en hoe hebben jullie het aangepakt de eerste keer?

Ze vinden het niet erg om iets op of om hun lijf te hebben, maar zien ze wel voldoende?

murness

Re: Voor het eerst een hoofdkap op. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 15:11

Iemand die zijn of haar ervaringen wil delen?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:12

gewoon kijken en omdoen hoe ze er op reageren :D

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:13

Hai hai, gewoon even oefenen in de stal. Als ze het niet eng vinden kunnen ze er meteen lekker mee naar buiten. Mijn paard stopt zelf haar hoofd erin. En natuurlijk zien ze wel voldoende :D

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:15

Ik heb mijn merrie gisteren ook voor het eerst zo'n kap op gedaan, maar ze gaf er niks om. Ze ziet genoeg want ze kon alle snoepjes die ik haar voorhield nog vinden!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:19

Ze zien er genoeg door hoor :)

Mijn pony's hebben ze momenteel standaard om als ze buiten lopen.

Gewoon om doen en mee naar buiten laten , let er wel op dat ze in ieder geval goed aansluiten zodat er geen vliegen als nog in de kap komen , dan is het minder prettig voor ze.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:21

Adisja schreef:
Ik heb mijn merrie gisteren ook voor het eerst zo'n kap op gedaan, maar ze gaf er niks om. Ze ziet genoeg want ze kon alle snoepjes die ik haar voorhield nog vinden!

Daarvoor dient de neus en tastharen :')
Nee hoor ze zien nog genoeg, zet je ogen er maar eens dicht bij. Zelf zie je dan ook nog alles. Natuurlijk zie je hun ogen niet als ze het aan hebben.
Gewoon een keer opdoen, geven ze er niets om gewoon aanlaten. Vinden ze het eng dan bouw je het stap voor stap op.

murness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 15:23

Adisja schreef:

Dan zal het wel goedkomen. Snoepjes in de aanslag....en hoppekee :D

Ik heb geen dichte stal, dus laten wennen zal een rondje lopen aan het halster zijn.

Ik was eigenlijk gewoon benieuwd of jullie paarden paniekerig hebben gereageerd de eerste keer. Maar als ik het zo lees zal het wel meevallen.

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:45

die van mij word gek van zon kap, ik houd t bij de frontriempjes en vliegenmutsjes op zn oren.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:57

Als je je nu al zo druk maakt, laat het dan lekker door een ander omdoen. Hoe gekker jij jezelf maakt, hoe meer je paarden daar op reageren. Dan heb je kans dat je het ding niet eens om krijgt. ;)

kiona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:30

Sommige paarden reageren er anders op dan andere. Ik zou hem om doen en dan gewoon even er bij blijven. :)

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:41

Mijn merrie had ook nog nooit zo'n ding om gehad maar die was er niet heel erg blij mee toen ik hem om deed. Zij vind een vliegenfrontriempje fijner. Ze is verder niet in paniek geraakt ofzo hoor maar kon gewoon aan haar gedrag merken dat ze het niet prettig vond. Dus heb ik er voor gekozen om maar een vliegenfrontriem aan haar halster te plakken in de wei :)

tumtum96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:52

Mijn pony ging 3 keer achter elkaar rollen, echt heel overdreven met haar hoofd in het zand. :P Na een paar pogingen kreeg ze hem af. Daarna heb ik hem weer opnieuw omgedaan, en toen vond ze het eigenlijk best. Een paar dagen later had ze hem weer afgedaan, ik heb hem toen weer omgedaan en ze heeft hem daarna eigenlijk nooit meer afgeschuurd.

murness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 22:59

Gypsy schreef:
Als je je nu al zo druk maakt, laat het dan lekker door een ander omdoen. Hoe gekker jij jezelf maakt, hoe meer je paarden daar op reageren. Dan heb je kans dat je het ding niet eens om krijgt. ;)

Zo'n drama is het nu ook weer niet...

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:58

Onze twenter had hem laatst voor de grap even op, gaf er niks om.