Ik heb een martingaal met borsttuig op het oog, maar is maat cob. Past maat cob ook op een paard van 1,60 tm 170 ?
Foasch
Geplaatst: 31-07-13 17:59
Mijn paard is 1.65 en heeft een voortuig maat Full, maar is eigenlijks wat te groot. Maat cob kwa voortuig past beter op mijn paard en misschien bij die van jou ook wel. Kan je hem niet kopen/bestellen en dan passen en wanneer hij niet goed past terug sturen?
Een breed paard waarbij full te groot is? Raar. Je zou wel cob kunnen proberen dan..
Fennee
Geplaatst: 31-07-13 18:16
Als het een breed paard is zal cob misschien wel aan de kleine kant zijn, maar als full te groot is kan je het altijd proberen.
LOLLYYwood
Geplaatst: 31-07-13 18:22
Ik heb een pony van 1m49/1m50 en full was net goed van maat, als ik van jou was zou ik een full nemen, kan je altijd gaatjes bijzetten, bij een cob kan je er geen stuk leer aan toevoegen
Ik heb een paardje van 1.60 waar ik zeker wel cob bij moet hebben, die zwemt in full. Ook mn andere paard die wat breder is en ook andere maten full heeft, gebruikte ik cob.
Ik heb een paard van 1,65 redelijk stevig gebouwd vind ik zelf maar ik heb een maat cob borsttuig en die is te groot. (waar hij aan de singel van moet. (heb al een gaatjes bijgeknipt maar hij is nog te groot))
Hangt er echt vanaf hoe breed de borst van je paard is Mijn vorig paard was 1m57 en had een cob, maar mijn ander paard is 1m63 en heeft een full nodig.
LOLLYYwood
Geplaatst: 01-08-13 09:07
Linnx schreef:
heeft elk zadel twee van die ringetjes aan de zijkant van het zadel boven aan om de martingaal aan vast te maken?