Muskaton op halster laten zetten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fenia

Muskaton op halster laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 16:21

Ik heb ooit eens bij de epplejack een heel mooi halster gekocht, maar blijkbaar heb ik niet goed genoeg naar het halster gekeken.. Het halster heeft namelijk geen muskaton voor dat je het halster makkelijk om kan doen, maar nu moet je dus elke keer als je het halster op en af wilt doen, moet je eerst de hele bovenkant losmaken. (zie foto voor verduidelijking)
Maar nu wil ik dus graag wel een muskaton er op laten zetten omdat dit voor mij gewoon niet werkt en het halster staat hem wel prachtig en wil hem ook niet weg doen eigenlijk. Weet iemand waar ik dit kan laten doen? Ruitershop ofzo?

Om dit halster gaat het:
Afbeelding

Avelienvd

Re: Muskaton op halster laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:23

bij een zadelmaker, of zeilmaker, die hebben machines die sterk genoeg zijn

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:25

Wij hebben bij ons in het winkelcentrum, zo'n iemand zitten die jassen ritsen enzo weer maakt.
Daar heb ik zoiets ook een keer laten doen, ik weet niet of er ook zo iets bij jou in de buurt zit?
of langs de schoenmaker, ik weet dat dit geen leer is maar je kan het wellicht even vragen :j

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:26

Kun je niet gewoon zelf een muskaton kopen, dan dat stukje losknippen en gewoon vastnaaien? Lijkt me best kunnen, en anders bij een naaiatelier? Die repareren en vermaken kleding, ik denk dat als je ze het halster geeft en een muskaton dat ze die er gewoon aan kunnen maken, uiteraard met een stevige steek.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:33

Milty schreef:
Kun je niet gewoon zelf een muskaton kopen, dan dat stukje losknippen en gewoon vastnaaien? Lijkt me best kunnen, en anders bij een naaiatelier? Die repareren en vermaken kleding, ik denk dat als je ze het halster geeft en een muskaton dat ze die er gewoon aan kunnen maken, uiteraard met een stevige steek.

Naar dat word zocht ik ! naaiatelier :o

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:37

Schoenmaker!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:39

schoenmaker is de kortste en makkelijkste manier denk ik. waarschijnlijk heeft die een musketonhaak voor je!
zadel maker is ook een optie natuurlijk

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 18:59

Een vriendin van mijn moeder heeft een eigen borduurstudio, ik zal haar eens vragen zodra ze terug is van vakantie :) Ik zal binnenkort ook wel even langs de schoenenmaker in de buurt, kijken of ze daar een muskaton voor me hebben, en dan zal ik even vragen of ze dit voor me kunnen doen. Zadelmaker zit hier (voor ik weet) niet dicht in de buurt. Maar er zijn geen ruitershops in friesland die dit doen?

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 19:02

Op divoza staat de muskaton die ik moet hebben voor 2 euro, zal even kijken wat daarvoor de verzendkosten zijn, anders moet ik die maar even bestellen!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:05

musketon is ook bij de welkoop of gamma te krijgen hoor.
Zelf even lostornen en met de hand weer vastzetten, fluitje van een paar zweetdruppeltjes.

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 20:30

pipo schreef:
musketon is ook bij de welkoop of gamma te krijgen hoor.
Zelf even lostornen en met de hand weer vastzetten, fluitje van een paar zweetdruppeltjes.

Als je het zelf vast zet, lijkt het me wel dat je een dikke draad nodig hebt? Het is wel een dik halster!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:22

ijzergaren en eventueel een leernaald maar meestal gaat t met een gewone naald ook wel hoor.