[WN] westernzadel Welsh pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

plovesb

westernzadel Welsh pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 14:38

hoi!

Voor mijn Welsh pony van 1.35m ben ik opzoek naar een westernzadel, heb inmiddels heel internet al afgespeurd maar kan nergens een geschikt westernzadel vinden. Heb vorig jaar een zadelpasser laten komen en heb ik uiteindelijk een veelzijdigheid zadel van euroriding gekocht. Echt een top zadel zit erg fijn, maar omdat ik altijd buiten rij en in het verleden altijd western heb gereden prikkelt het toch weer om over te gaan op western.

Nou vraag ik me dus af of het onmogelijk is om een westernzadel te vinden die past op me pony (1,35m en engelse maat 16'') en waar ik zelf ook nog in kan (dus geen kinderwesternzadeltje ;)) Zelf heb ik broekmaat 38

Zijn er meer mensen die westernrijden met hun welsh pony? Wat voor zadel hebben jullie?

Viel me op dat er in Amerika wel erg veel 14'' western zadels zijn. Maar ik ben altijd bang als het niet past...

Afbeelding

gr!

Martine

Re: westernzadel Welsh pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:41

HAR -> WN-TR

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:57

Ik heb voor mijn vrij korte haflinger een Pools Roundskirt zadeltje.
Natuurlijk is zij wel 10cm groter en waarschijnlijk ietsje langer, maar volgens mij komen de Pools zadels ook in 14 of 15".

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:49

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:31

Bedankt voor jullie reacties. Heb er indd over nagedacht om een zadel op maat te laten maken maar blitz (m'n pony) is nog maar 4 en een half. En zal gerust nog een paar cm groeien al is het niet in de hoogte maar wel in de breedte. Blitz groeid ook in delen, zo is eerst z'n kont aan de beurt en vervolgens de borst de rest volgt mee :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:35

Westernzadel van Barefoot? Die passen ook nog als je paard verandert.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:51

wij hebben een barefoot arizona te koop met vps, splinternieuw. je woont redelijk in de buurt.
pb maar als het je interesseert

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:45

Ik zat ook al Vaquero te denken, die maken zelf zadels. Maar als ie nog groeit kan je daar beter nog even mee wachten. Maar zie dat er misschien al een oplossing is :)