Ik zoek wat ervaringen en/of meningen betreffende het bit dat ik heb vermeld in de titel; Harrys Horse Africhtingstrens.
Ik zou namelijk graag een bitje aanschaffen om te beginnen aan bitgewenning met mijn jonge merrie. (na een bezoekje aan de tandarts!) Ik wil graag een dik, dubbelgebroken bit kopen, gezien ik vaak heb gehoord dat dit aangenaam en niet te scherp is in de paardenmond. In mijn "zoektocht" ben ik dus gestuit op het africhtingsbitje van Harry's Horse en ik vroeg me af of mensen hier wat meer info over hebben. Er staat namelijk weinig bij vermeld op de site zelf.
Dus opnieuw mijn vraag/vragen:
Wie heeft ervaring met dit bit, of andere africhtingsbitten ??
Wat is je mening (op het eerste zicht) over dit bit ??
Indien je het er niet mee eens bent, welk bit zou jij aanraden voor een jong paard ??
Alvast bedankt voor de feedback !!
Groetjes
Lisa
ps: Mijn merrie is nu 2.5 jaar jong. Ik wil geen gezeur over het feit of je het al dan niet te jong vind om haar nu al een bit in de mond te leggen. Ik ga sowieso wel een bit aankopen, aangezien het bij mij deel uitmaakt van gewenning/schriktraining. Ik ga geen druk uitoefenen op het bit of iets dergelijks en laat haar eerst controleren door een tandarts ! In mijn ogen is het beter om alles langzaamaan aan te pakken, dan haar op 3jaar een bit in de mond te proppen en er meteen aan te gaan sleuren bij het inrijden.
Dus dit is mijn eigen weloverwogen keuze, gelieve dit te respecteren (en alvast bedankt daarvoor!)

Maar ik moet toch ergens beginnen hé ??