Welk dekje onder Hidalgo Caracas (spaans model)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welk dekje onder Hidalgo Caracas (spaans model)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:02

Na een week testen weet ik het zeker, ik heb een fijn passend zadel gevonden voor zowel mijn pony als mijzelf :)
Het is de Hidalgo Caracas II geworden, een spaans model zadel met een leren boom. Een semi-boomloos zadel dus, waar wel een gewoon zadeldekje onder kan. De vraag is nu, welk dekje zou hier mooi onder passen? Het zadel heeft namelijk een rechte voorkant (waardoor je aan een dressuurmodel zou denken) maar in verhouding wel hele korte zweetbladen (waardoor je met een dressuurmodel nogal wat over houd). De meeste barokke zadeldekjes hebben wel zo'n soort wave ( :') ) maar die zit bijna overal aan de onderkant van het zweetblad en bij dit zadel juist aan de zijkant (zie foto). Ook houd ik niet zo van de tierelantijntjes van de meeste barokke dekjes.
Iemand een idee wat mooi zou kunnen passen?

Foto van het zadel

Afbeelding

dit dek vind ik qua vorm heel mooi, maar ik houd dus niet zo van die overdreven stiksels en 125 euro vind ik ook wel erg veel geld voor een dekje.
Afbeelding

minikatje

Re: Welk dekje onder Hidalgo Caracas (spaans model)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:17

bedankt voor de tips :)

Ik vind dekjes in deze vorm dus juist niet zo passend, omdat die die wave/slinger onderlangs hebben en mijn zadel de onderkant juist recht heeft

Afbeelding

deze vorm vind ik wel mooi :j
Afbeelding

Lusitano

Re: Welk dekje onder Hidalgo Caracas (spaans model)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:13

wat gaaf Blijheid! Zou je er niet een barokke pad van Grandeur onder kunnen leggen? Die zijn ook erg mooi. En die verdelen de druk ook goed (ik heb met een dergelijk zadel met mijn paard atrofie aan de rugspier gehad doordat ik te veel gebruik maakte van de beugels).

http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-27 ... t-inlages/