Bittenservice gezocht!*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

UnitedxWest

Bittenservice gezocht!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 12:38

*Ik wist niet goed hoe ik dit onderwerp van dit topic moest gaan noemen, maar ik hoop dat het een eentje duidelijk is.

Iedereen kent het waarschijnlijk wel. Je koopt een nieuw bit met de verwachting dat je pony/ paard er fijn op gaat lopen, maar na een aantal keer er mee gereden te hebben, werkt het bit toch niet zo goed bij jouw pony/ paard. En hoppa, dan verkoop je het bit maar weer op marktplaats...

Ik ben namelijk opzoek naar een fijn bit voor mijn paard, maar ik wil niet weer hetzelfde overkomen als hier boven. Daarom vroeg ik me af of iemand een 'bittenservice' kent, waar je een aantal bitten mee krijgt en jezelf kan gaan uittesten op welk bit je paard het beste loopt. Ik zat al wat te googlen, maar ik kon nog niks zinnings vinden.

Voor degene die willen weten welk bit ik in gedachte had: een koper of sweet iron bit, watertrens of bustrens, enkel- of dubbel gebroken.

Lisitano

Re: Bittenservice gezocht!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:41

Ruitershop Pas de Deux in Noordwijk heeft een testcenter van Sprenger. Je kunt daar voor 5 euro een Sprenger bit een weekje uitproberen. www.ruitershoppasdedeux.nl

Lekilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:46

Bitfitting.nl. Goede service. Komen aan huis passen en dan mag je week ofzo uitproberen en kosteloos omruilen als t bit niet bevalt. En betaalbaar!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:47

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:50

Lisitano schreef:
Ruitershop Pas de Deux in Noordwijk heeft een testcenter van Sprenger. Je kunt daar voor 5 euro een Sprenger bit een weekje uitproberen. http://www.ruitershoppasdedeux.nl

Ja zeker weten Pas de Deux :) Super fijne ruitershop en hele goede service! Heb van hen deze week 2 Sprenger bitten om een week uit te proberen :)

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 13:05

xMercury schreef:
Lisitano schreef:
Ruitershop Pas de Deux in Noordwijk heeft een testcenter van Sprenger. Je kunt daar voor 5 euro een Sprenger bit een weekje uitproberen. http://www.ruitershoppasdedeux.nl

Ja zeker weten Pas de Deux :) Super fijne ruitershop en hele goede service! Heb van hen deze week 2 Sprenger bitten om een week uit te proberen :)

Kun je daar alleen Sprenger testen? Een ander nadeel is dat ik er 185 kilometer vandaan woon... -O-

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:08

Doen ook online :j
Ze hebben wel alleen van Sprenger een testservice, kan Sprenger wel echt aanraden. Ik merk echt wel verschil, zijn fijner naar de mond gevormd. Mijn oude pony laat zich niet rijden op een ander bit dan Sprenger, haar rijd ik met de KK Conrad Ultra en heb een Turnado en Dynamic voor de Lusitano merries op de fokkerij. Doen het er heel goed op! En een bitje van Sprenger heeft levenslange garantie.
Het is een heel bedrag maar meestal doe je toch jarenlang met een bitje.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:13

Teun van Riel heeft een goede kennis en service, bel hem met je probleem hij denkt met je mee en stuurt enkele bitten om te testen. Beste kun je dan houden en rest terug sturen.

Dit is mij verteld en hoor daar zeker in de (top)sport heel veel positieve verhalen over. Zelf nooit geprobeerd maar is mij wel aangeraden echter vond ik toen het geschikte in mijn eigen verzameling.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:15

ik ben geen bitten service maar wil best wat uitlenen pb even in welke omgeving je zit :)
heb meer als 100 bitten ;)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:18

Bitfitting is duur, heeft een zeer beperkt assortiment. In ieder veval zat er voor mijn paard niets bij. € 90, - voor een bit is niet echt voordelig te noemen.

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 13:21

Lisitano schreef:
Doen ook online :j
Ze hebben wel alleen van Sprenger een testservice, kan Sprenger wel echt aanraden. Ik merk echt wel verschil, zijn fijner naar de mond gevormd. Mijn oude pony laat zich niet rijden op een ander bit dan Sprenger, haar rijd ik met de KK Conrad Ultra en heb een Turnado en Dynamic voor de Lusitano merries op de fokkerij. Doen het er heel goed op! En een bitje van Sprenger heeft levenslange garantie.
Het is een heel bedrag maar meestal doe je toch jarenlang met een bitje.

Toppie dat ze ook online doen! En ik weet dat Sprenger echt wel goed is, althans wel eens van gehoord. Maar ik heb het geld er nu gewoon niet voor over om meer dan €100,- te betalen voor zo'n bit. Dan wacht ik wel tot een goede aanbieding of een mooie tweedehands, maar dan heb je de bittenservices weer niet...

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:34

Paul Versluis is erg goed :) Die kan ik je zeker aanraden. Hij heeft een heel uitgebreide bittenbank.

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 13:36

little_birdy schreef:
ik ben geen bitten service maar wil best wat uitlenen pb even in welke omgeving je zit :)
heb meer als 100 bitten ;)

Ah, das super aardig van je!
ik heb je gepbt. :)