Lederen lead rein met zilveren gesp, waar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Lederen lead rein met zilveren gesp, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 15:12

Al een tijdje zoek ik naar een lederen lead rein met een zilveren gesp. De gouden variant heb ik bij Equimatch bestelt, maar helaas hebben ze de zilveren niet en bestellen schijnt ook niet te kunnen. Toen heb ik bij diverse zaken online gekeken en nergens vind ik ze eigenlijk, dus vandaar mijn oproepje hier. :)

Wie weet dus waar ik binnen Nederland deze riem kan kopen:
Afbeelding

Het moet exact dezelfde zijn. :j

Mocht ik het hier niet kunnen vinden, ook niet tweedehands, dan ga ik Ebay eens onderwerpen aan mijn zoektocht. Tot die tijd alvast bedankt voor het meedenken!

gabyfedde

Re: Lederen lead rein met zilveren gesp, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:14

Ik ga zeer binnenkort naar Zweden en kom dan ook in een winkel met veel paardenspullen. Wil daar best voor je kijken. Hoe lang moet hij zijn?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 15:21

Wanneer is zeer binnenkort? Want mocht ik voor die tijd niets vinden dan houd ik mij zeker aanbevolen. Mijn eigen meet van (dicht gegespte) lus tot einde handvat 1.85 m, dat vind ik een fijne lengte. Iets langer mag ook maar zeker niet korter.

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 06:42

Misschien de juiste gesp er aan laten zetten door een zadelmaker?
Succes.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 06:52

Dan zal ik alsnog eerst die lijn moeten hebben. Ik vind het ook zonde als ik zo'n goudengesplijn haal en die dan laat veranderen? Ik houd het idee iig wel in mijn achterhoofd. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 14:09

Ik vraag mij nu toch af of ze wel bestaan met zilveren gesp. Tot nu kom ik op Ebay namelijk alleen maar goudkleurige tegen. Even verder zoeken dus en mocht gabyfedde ook niets vinden, dan eens informeren bij een zadelmaker.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:12

Misschien een raar idee, maar kun je die goudkleur er op de één of andere manier niet afkrijgen? Mochten er geen zilverkleurige gespen te vinden zijn, zou je een goudkleurige kunnen kopen en de kleur er af kunnen halen met nagellak remover oid? :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 14:13

Ik zit daar toevallig net ook aan te denken. :+
Tevens schoot het idee van een gladlederen dressuurteugel, maar dan aan één stuk te binnen, dan maar geen lusje als handvat.

[edit] Zo iets maar dan in plaats van een musketon, gewoon een simpele zilveren gesp.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:18

Zo'n lusje kan best toch? Ik denk dat de zadelmaker je een heel eind op weg kan helpen :j :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 14:21

Ik ga het zeker even vragen, nu nog kijken naar een zadelmaker hier in de buurt. Heb mij daar nog nooit zo mee bezig gehouden. Als we internet toch niet hadden. :+

Al hoop ik nog steeds op een voltreffer in Zweden. :o

nwankwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:22

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 14:24

Bedankt voor je bericht, maar die lussen vind ik echt veel te groot en dat het er twee zijn met een singellusje is het ook niet. :o Het moet echt zo zijn als het voorbeeldplaatje in het topic; dus een mini waar een ketting omheen kan of die aan het bit kan. Die andere voor het handvat, hoeft niet perse ben ik maar tot de conclusie gekomen. Het houdt de teugel wel wat makkelijker beet, maar goed is het er niet, dan niet. :)

nwankwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:26

de lussen kun je eventueel wel kleiner maken door de gaatjes verstellen.
verder weet ik het ook niet :P
waar heb je dit ooit gezien? ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 14:29

Hoe groot of klein je die lus ook maakt, je blijft een heel stuk dubbel leer met veel gaatjes overhouden. Plus dat het er twee zijn inclusief een singellus vind ik ook niet mooi en handig. ;)

Ik heb deze riem al, die van het voorbeeld, maar dan met een gouden gesp. Voor het mooie wil ik graag ook een met een zilveren gesp. Maar die vind ik dus niet. Vandaar het oproepje.

[edit] Dit is diegene met de gouden gesp (en kettingen): http://imageshack.us/a/img842/9343/2mwo.png. Ik heb nu al zilveren kettingen (alias slipkettingen in diverse breedten) maar voor het totaal plaatje zou ik die dus graag willen matchen met een lead reain met een zilveren gesp. Eigenlijk is het wat overdreven van mijn kant, maar toch mocht ik hem ergens kunnen vinden o.i.d. dan zou het tof zijn. :)

Sissadora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:37

Je zou ook zilver verf kunnen kopen en die gesp verven? Bij de Hema verkopen ze ook zilver verf.

Afbeelding