Welk boomloos zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Welk boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 12:29

Hoi,

Ik wil een nieuw boomloos zadel aan gaan schaffen, maar er is zo veel keuze..
Ik heb nu na 4 jaar met boom een half jaard de FreeMax op mijn pony, maar die vindt ik toch niet helemaal geweldig, je zit er niet erg stevig in en voor lange buitenritten vindt ik het toch wel fijn om wat comfortabeler te zitten. Voor het trainen/(in) rijden in de bak is het een prima zadel. Ik betwijfel ook of het een fijn zadel is voor het paard zelf, omdat het eigenlijk weinig ruggengraat/schoft vrijheid heeft en het toch een beetje lijkt op een stevige bbp naar mijn idee. Drukverdeling is ook niet geweldig, omdat mijn pony drukplekjes begint te krijgen bij de stijgbeugelophang. (heb er wel een goeie pad onder)
Ik zoek dus een zadel dat goed is om buitenritten/endurance mee te rijden en dat makkelijk aan te passen is op verschillende paarden. (Ik heb nog wel eens wisselende paarden)
Ik dacht zelf aan de Startrekk omdat het voor de paarden een fijn zadel schijnt te zijn en ik er zelf ook lekker op zit, maar ik hoor wel van verschillende mensen dat wanneer je twee totaal verschillende paarden hebt het lastiger is om die even ergens anders op te leggen. Barefood (of iets dat daar op lijkt) heb ik liever niet, omdat het toch minder stevig is en ik mijn twijfels heb over de drukverdeling..

Ik hoor graag van jullie :)

8nnemiek

Re: Welk boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:38

De barefoots van tegenwoordig met het vps systeem zijn érg stevig met veel drukverdeling. Dat gaat natuurlijk wel ten koste van het contact met het paard, en je zit iets hoger. Maar de drukverdeling is super

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:38

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 12:42

8nnemiek schreef:
De barefoots van tegenwoordig met het vps systeem zijn érg stevig met veel drukverdeling. Dat gaat natuurlijk wel ten koste van het contact met het paard, en je zit iets hoger. Maar de drukverdeling is super

Oke, dat is fijn dan! Want je merkt wel dat met die Freemax de drukverdeling gewoon slecht is, en met de oude barefoods had ik daar ook last van.
Dan ga ik ook even kijken naar de Barefoods met vps systeem !

minikatje, bedankt! Daar ga ik ook even kijken.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:02

minikatje schreef:
hier staat ontzettend veel info :)
[HAR] voor en nadelen boomloos zadel

Aangezien hier een topic over loopt plaats ik hier een slotje.
In bovenstaand topic kun je terecht met je vragen :)