Ervaringen Olympique dressuurzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Ervaringen Olympique dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 18:14

Omdat ik op zoek ben naar een passend zadel voor mijn paard ben ik het internet wat af gaan struinen.

Hierbij kwam ik deze link tegen: http://www.interhippique.nl/index.php?p ... mid=200016

Erg goedkoop, ik weet het.. wat mag ik hier van verwachten? Zadel mag geretourneerd worden bij niet passen (Aangeven binnen 24 uur).

In principe zou het mogelijk zijn dat ik dit zadel voor een tijdje (tot ongeveer een jaar na aanschaf) in gebruik neem en het eventueel daarna verkoop. Zou de kwaliteit genoeg zijn om enkele jaren mee te gaan bij goed onderhoud?

Edit; deze kwam ik ook nog tegen op de site: http://www.interhippique.nl/index.php?p ... mid=200016

MissBambi

Re: Ervaringen Olympique dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 09:49

Zijn er mensen die eventueel ervaring hebben met deze prijscategorie zadels met betrekking tot levensduur, kwaliteit enz?

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:51

Daar zal je niet veel vrolijke berichten over krijgen denk ik.
En als je goed leest mag je alleen ruilen tegen andere maat of andere spullen je krijgt je geld niet terug.
Je moet denk ik in ieder geval een makkelijke paardenrug hebben.
Merano (beetje zelfde iets), zijn de meeste ook niet gek op,is qua kwaliteit/prijs verhouding en pasvorm op mijn haflingers eigenlijk altijd goed.
Ze gaan geen leven lang mee en je moet de boom in de gaten houden zegt mijn zadelmaker maar hij is er niet allergies voor vult op en vervangt de stoten als nodig
Laatst bijgewerkt door jackyline op 29-07-13 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:52

Nooooooit aan beginnen alsjeblieft.
Heb ik ooit wel gedaan, vreselijke zadels voor je paard zijn rug.
Ze zien er prachtig uit, maar de vulling erin is echt dramatisch hard.
Helaas wist ik dit toen nog niet, en heeft mijn paard dus een tijd met een zere rug rond gelopen... :(

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:57

mijn motto is..liever een goeie 2ehands dan een goedkoop nw zadel.

Meid spaar nog ff door en koop een goeie kwaliteit zadel 2ehands..

MissBambi

Re: Ervaringen Olympique dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 10:32

@jaime_Andrea, sparen zit er momenteel nog niet in, en kan dus niet voordat ik mijn oude zadel verkocht heb een ander zadel aanschaffen (en laat ik deze nou net niet verkocht krijgen). Wel is het zo dat er iemand mee gaat (een zadelpasser) om te bekijken wat voor zadels het zijn. ik heb er namelijk véél te weinig verstand van.

Heb ook aangegeven dat het zadel voor maximaal een jaar gaat zijn, daar ik dan financieel 10 x beter erbij zit.

Heb ook veel liever een tweedehandse (liefste ainsley), maar baal al als een stekker dat ik deze niet aan kan schaffen. Heb mijn 7-jarige ruin nu al ruim 4 maanden stil staan en vind het ontzettend zonde als ik ik hem dalijk tot de winter niet kan rijden en de winter dan daarbij ook niet daar we alleen een buitenbak hebben. Dan heb ik al met al een jaar niet met mijn paard gereden.
Nou wil ik inderdaad niet daarom een slecht zadel op mijn paard, die gaat er nooit op komen. Wel wil ik ervaringen rond deze twee zadels en neem ik bewust iemand mee die er wél verstand van heeft.