Kan je deze deken nog waterdicht maken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Kan je deze deken nog waterdicht maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 17:32

Hallo,

Ik heb even een vraagje hier.
Een winterdeken net onder waar de singels vast gestikt zitten en laatste stuk staart flap moet dat ook waterdicht zijn?
Alles wat gevoerd is zie de foto is waterdicht maar de rest niet.
Dit hoort toch ook waterdicht te zijn? Het is voor een artrose paard dus belangrijk dat de deken waterdicht is.
Of kan je dit waterdicht maken bij boxco paardendekenwasserij in de buurt of met zo een tentenspray die waterdicht maakt?

(Natte vlekken zijn van het testen of de deken waterdicht is)

Afbeelding

Dit onderstuk bedoel ik:

Afbeelding

En de staart flap

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:13

Dat de onderste randen niet gevoerd zijn c.q. niet waterdicht zijn, is om het overtollige water te kunnen afvoeren dan wel te laten opdrogen. Dit druipt als het ware van de deken af. Als dit gevoerd zou zijn en er is sprake van overtollig water, dan blijft dan aan de onderrand hangen en droogt dit minder goed. Het paard blijft dan bij het liggen last houden van natte stukken. De staartflap hoeft dan ook niet gevoerd te zijn, omdat het via de buitenste haren van de staart (als het al doorlekt) afgevoerd wordt. Het komt dus niet op de huid van het paard. ;)

Linnie050

Re: Kan je deze deken nog waterdicht maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 20:15

Dankjewel voor de duidelijkheid!
Ik heb alleen nog een ongevoerde regendeken dus ook zonder fleece en deed eerder had andere dekens hieronder als het kouder werd.
Nu deze deken 2e hands aangeschaft en dacht neee he een miskoop maar fijn dat het zo klopt dan heb ik een goede deken voor de winter.
Dankjewel :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:27

;)