Ik heb nu een dubbel gebroken bus trens van augrian maar dat vind ik toch niet alles met rijden. Ik heb ook al een ongebroken uitgeprobeerd, en een dubbel gebroken water trens. Ik wil graag een wat duidelijker bit. Ze heeft niet veel ruimte in de mond en gevoelige mond ook.
Dat is altijd een kwestie van uitproberen. Je kan een tandarts met verstand van bitten vragen je te adviseren, maar dan nog is het per paard verschillend hoe ze reageren.
Ik heb bijvoorbeeld een paard met weinig ruimte in de mond die toch het fijnste loopt met een dikker bit. Na allerlei dunne bitjes is dit er uit gekomen. Dus wellicht kun je wat lenen om uit te proberen?
Veel paarden met weinig ruimte in de mond (vooral met een laag gehemelte) reageren goed op ongebroken trensjes.. het nadeel van een gewone ongebroken trens is dat de bitringen niet onafhankelijk van elkaar kunnen draaien, en de hulpen daardoor niet altijd even duidelijk doorkomen. Een erg fijne variant op de ongebroken trens is het billy allen mondstuk. Deze werkt als een dubbelgebroken bit, met los van elkaar bewegende bitringen, maar bij meer druk blokkeert het mondstuk en werkt in als een ongebroken bit waardoor hij niet de knijpwerking heeft van de dubbelgebroken bitten. Dus die is misschien wel het proberen waard Mijn paarden lopen er super op!
Stralina
Geplaatst: 24-07-13 20:28
Ik zou toch voor een enkel of dubbel gebroken trensje kaan maar dan een bus trens en dan happy mouth. deze heb ik voor meerde paarden van het epplejeck merk en vind ook mijn gevoelige merrietje daar fijn op te rijden.
_Aine
Geplaatst: 25-07-13 08:37
-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Shanna7836
Geplaatst: 25-07-13 08:41
Yeahh! nog iemand die Mylerbitten aanraad:) Ik ben er zelf ook een fan van en ze zijn gewoon veel en veel beter voor het paard! Nog een tip voor iedereen die een Mylerbit wil... Lees er eerst even over zodat je weet waar je aan begint, deze bitten werken namelijk niet 100% het zelfde als gewone trensjes oid.