Vliegendeken om mee te rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Vliegendeken om mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 23:18

Vanavond tijdens het buiten rijden met mijn schimmel werd het me toch wel duidelijk dat ze zoveel last van de muggen heeft dat de buitenritten helemaal niet leuk meer zijn voor haar. Vliegenspray werkt amper. Mijn paard is nogal gevoelig voor muggen, en daarnaast heeft ze er als schimmel meer last van dan andere paarden. Er zijn hier eerder topics over geweest, maar ik kon daar niet in vinden wat ik zocht. Ik zoek een vliegendeken met zadeluitsparing, maar dan wel 1 die ook een buikflap heeft en vooral niet te warm is. De meeste vliegendekens hebben geen buikflap, maar imo heb je er dan niks aan aangezien muggen/dazen het meest op de buik/hals/borst komen. Deze heb ik tot nu toe gevonden:

Harrys horse, rond de 40 euro
Afbeelding

Amigo, ong 65 euro
Afbeelding

Bucas, ~100 euro
Afbeelding

Deken met buikflap, maar alleen te bestellen vanuit engeland
Afbeelding

Heeft iemand ervaring met deze dekens? Of is het een optie op met een gewone vliegendeken te rijden?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Vliegendeken om mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:27

Ik rij altijd met gewone vliegendeken. Als ik maar een klein rondje doe gooi uk het vliegendeken over mijn zadel. Bij een lange buitenrit, gooi ik een dekje op de rug van mijn paard en daar over het vliegendeken en dan het zadel die maak ik dan vast. De buik flap doe uk dan weer over mijn singel. Ik heb er ergens een foto van maar dan zou je even in mijn berichten moeten kijken.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:28

Kijk eens op Divoza, daar zijn er nu verschillende in de aanbieding, misschien zit er daar iets voor je tussen!

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:36

Ik had de Busse Muskito en de Horka Antivliegen Rijdeken Mesh en denk dat ik voor de Horka ga i.v.m. kleur

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:10

nicky_rilana schreef:
Ik rij altijd met gewone vliegendeken. Als ik maar een klein rondje doe gooi uk het vliegendeken over mijn zadel. Bij een lange buitenrit, gooi ik een dekje op de rug van mijn paard en daar over het vliegendeken en dan het zadel die maak ik dan vast. De buik flap doe uk dan weer over mijn singel. Ik heb er ergens een foto van maar dan zou je even in mijn berichten moeten kijken.

Die had ik nog niet zo bedacht, kan ik eens proberen. Mijn pony word bijna opgevreten.
Het dekje ligt dan dus alleen bij de singel vast?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:14

Divoza heeft amper wat, gisteren geweest en de enige die er lag was van amigo.
Heb hem uiteindelijk ergens anders gekocht, weet niet welk merk maar lijkt precies op die van harrys horse, gelijk gebruikt en die is wel heel fijn.
Wou ook het liefst met buikflap maar het is uiteindelijk niet echt nodig, mijn paard had gisteren nergens last van, had hem voor de zekerheid de buik nog wel even ingespoten met vliegenspray.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:41

Ik heb sinds kort de amigo uitrijdeken. Intussen twee keer uitgetest op twee verschillende paarden en met goed resultaat!

De paarden hebben geen last meer van de dazen (behalve mss op hun hoofd als er eentje op hun kaak gaan zitten, maar dat is wel zeldzaam) en ook geen zwiepende staarten meer. Er is geen buikflap maar dat is blijkbaar ook niet nodig, er is geen enkele daas op de buik komen zitten. Ook stukken gedraafd en gegaloppeerd met het deken en hij blijft goed liggen. Het is ook een luchtige deken, dus ze zweten mss iets harder dan zonder deken, maar dat lijkt me toch minimaal...

Ik ben blij dat ik hem gekocht heb *\o/*

Enige nadeel, omdat de dazen de paarden niet meer kunnen steken, komen ze de mens op het paard lastig vallen :\

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:32

Mijati schreef:
nicky_rilana schreef:

Die had ik nog niet zo bedacht, kan ik eens proberen. Mijn pony word bijna opgevreten.
Het dekje ligt dan dus alleen bij de singel vast?

Ja die licht alleen bij de singel vast of helemaal niet als je zo'n Anky dekje hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:34

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:25

Als je misschien een beetje handig bent kun je zelf een buikflap maken? Heb ik ook gedaan, ik heb daarvoor 2 bilriemen (elastische) gebruikt, en een gaasstofje. Aan de deken heb ik ringetjes gemaakt, klaar. :)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:06

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:10

Hey,

Ik heb er eentje van Zgan, met afneembare hals. Merk was me onbekend maar ben het in een betere ruitershop gaan kopen en zij adviseerden mij deze. Beetje oppervlakkig misschien maar ik vond deze bovendien veel mooier dan al die lichtblauwe.
Hij zweet er niet meer mee als zonder deken alleen vind ik het wel jammer dat er nog dazen op zijn buik komen zitten… Maar die spuit ik goed in.
Buikflap vind ik inderdaad wel een aanrader…wist alleen niet dat het bestond.
Die van mij koste 55 euro.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:12

Ik heb er één van Harry’s Horse, met hals en zadeluitsparing natuurlijk. Zonder buikflap. Toch helpt het deken heel goed. Zo'n buikflap is volgens mij niet nodig...

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:13

Ik heb die bovenste vandaag besteld... dus als je even 2 dagen hebt kan ik je prccs vertellen wat ik er van vind uit eerste hand :P

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:15

Heeft een schimmel meer last van dazen dan andere kleuren? Ik dacht juist zwarte. :D

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:18

Jildau schreef:
Heeft een schimmel meer last van dazen dan andere kleuren? Ik dacht juist zwarte. :D

Nou de mijne is geen schimmel en geen zwarte maar een fjordje en die kan ik wel aan een infuus leggen zovaak ze gestoken word:(

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:22

Mijne is een donkerbruin/zwarte en moet maar een daas zitten in heel de omgeving en die gaat om 'm zitten. Enkel pech voor hun mijne reageert totaal niet op dazen dus pats pats pats. Paard vind het volgens mij heerlijk zou er echt voor gaan staan dat ik ze kan doodmeppen :') . Bij hem zitten ze vooral op zijn billen en net voor mijn zadel (op de schouder dus), op de buik of nek nooit.

Heb verder goede dingen gehoord van die van amigo :j . Zelf nog geen uitrijdeken voor vliegen zie het nog of ik er nood aan heb (tot nu toe niet met dat er geen reactie komt bij paard lief) maar ga wel alvast dit topic volgen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:23

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:00

ik heb die van Amigo, fijn ding! Alleen jammer van de kleur.. :D

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:09

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:32

mijn zus heeft de amigo uitrij vliegendeken en is daar echt heel tevreden over, zelf heb ik de harry horse uitrijdeken, ook wel een fijne deken vind ik zelf voor een leuk prijsje :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:46

Ik ben erg tevreden over die van Harry's horse

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 20:39

Bedankt voor de reacties! Dus toch veel positieve ervaringen. Ik denk dat ik het toch maar ga proberen, zodra ik terug kom van vakantie.

love_Soraya schreef:
mijn zus heeft de amigo uitrij vliegendeken en is daar echt heel tevreden over, zelf heb ik de harry horse uitrijdeken, ook wel een fijne deken vind ik zelf voor een leuk prijsje :)

Ik vroeg mij af of die goed werkte, aangezien hij niet alles bedekt. Dus toch wel :)
Ik zit er over na te denken om die bij de divoza te bestellen, aangezien ze daar nu een 20% korting actie hebben.Ik ga er nog even een nachtje over slapen ;)

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:37

Ik heb vandaag met die Harry horse deken gereden, ik merk wel degelijk verschil werkt goed!