Goede beenbeschermers voor op het land

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Deertje

Goede beenbeschermers voor op het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 13:39

Dag iedereen

Omdat mijn paard praktisch alle dagen met kleine wondjes uit de wei komt, en zijn benen nu al vol schieffels, littekens staan, zou ik graag hem beenbescherming om doen in de wei. Hij is vrij smal en lange benen, dus hij kwetst zichtzelf door zich aan te tikken
Ik ben er sowieso tegen, maar het moet nu eenmaal, straks heeft hij geen been meer over.
Wie kent heel goede beenbescherming waar het toch niet warm onder wordt?

Ik hoor het graag

mistid

Re: Goede beenbeschermers voor op het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:41

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 13:45

thanks! straks even kijken!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:46

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:51

Springschoenen een optie? Helpt paarden soms wel de benen niet zo dicht bij elkaar te brengen.

Ook had mijn eerste verzorgpony voor de wagen van die rubberen ringen die voorkomen dat ze zich aantrekken. Ik weet zo even niet hoe ze heten (strijkringen, kan dat?), maar als je niet weet wat ik bedoel weet een ander het misschien wel? :P

Edit: Google zegt dat strijkringen inderdaad de dingen zijn die ik bedoel :)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 13:52

springschoenen helpt ook niet, die had hij al standaard aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:55

Poeh, ik heb laatst een plaatje gezien van peesbeschermers die bijna helemaal open waren, een soort 'net' van sterk materiaal om het been heen. Eens kijken of ik die nog kan vinden.

gevonden, quote even het bericht van diegene

Mandyke schreef:
Je zou de beenbeschermers van Pessoa anders kunnen proberen, die zijn helemaal open en verluchten daarom veel beter.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dit is de uitleg die erbij staat ...
Dubbele klittenbandsluiting met verwisselbare klep. Buitensporige warmte bij de pezen kan peesonstekingen veroorzaken. De soepele rubberen structuur van de PESSOA beenbeschermers heeft geopende delen, ook genaamd geluchte delen die de verwarming van het been tijden het werk en vooral tijdens de herstelfase zo veel mogelijk reduceert, wat het risico van peesontsteking beperkt. De ventilatie bevordert de zweetafvoer zodat de benen droog blijven.

(Er zijn er ook voor de achterbenen)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 14:01

Blijheid schreef:
Poeh, ik heb laatst een plaatje gezien van peesbeschermers die bijna helemaal open waren, een soort 'net' van sterk materiaal om het been heen. Eens kijken of ik die nog kan vinden.

Mandyke schreef:
Je zou de beenbeschermers van Pessoa anders kunnen proberen, die zijn helemaal open en verluchten daarom veel beter.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dubbele klittenbandsluiting met verwisselbare klep. Buitensporige warmte bij de pezen kan peesonstekingen veroorzaken. De soepele rubberen structuur van de PESSOA beenbeschermers heeft geopende delen, ook genaamd geluchte delen die de verwarming van het been tijden het werk en vooral tijdens de herstelfase zo veel mogelijk reduceert, wat het risico van peesontsteking beperkt. De ventilatie bevordert de zweetafvoer zodat de benen droog blijven.

thanks! ziet er idd top uit

Muchacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:12

ik heb springschoenen bij mijn paard aan

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:18

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:03

Blijheid schreef:

Mandyke schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Iemand enig idee waar deze nog te krijgen zijn? Ik kan ze nergens vinden -O-

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 11:46

heb ook al eens gezocht en ook niet gevonden;
zouden ze wel nog bestaan?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:57

ben even de naam kwijt maar je hebt van die kunstof "matjes" beschermers. dit is alleen plastic met allemaal grote mazen er in. zodat het niet te warm word. gewoone beschermers zou ik niet om doen. word veelste warm.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:00

Toch je DA even vragen....
Hele dag peesbeschermers om ( ook zonder het element warme mee te nemen) is niet goed, zorgt voor problemen ( niet alleen met de pezen, ook met de huid: het gaat nl niet alleen om de warmte, maar ook om het feit dat er zich drukplekken vormen.....)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 14:27

Punz schreef:
Toch je DA even vragen....
Hele dag peesbeschermers om ( ook zonder het element warme mee te nemen) is niet goed, zorgt voor problemen ( niet alleen met de pezen, ook met de huid: het gaat nl niet alleen om de warmte, maar ook om het feit dat er zich drukplekken vormen.....)

ja, heb ik al gedaan, het advies was ' dan maar niet te lang buiten met bescherming om', ( want m'neer is zelfs al eens genaaid)
Maar bij ons lopen ze buiten van 8 tot 21u zeg maar, dus ik wil hem dat niet onthouden, en alle dagen maar 1 uurtje op de wei wil ik hem ook niet aandoen.

Het probleem is, hij is heel erg smal en heeft onzettend lange benen. Maar zijn benen zien er nu al uit zoals een paard die al een gans leven hard gewerkt heeft :D (en hij is pas 8)
Op die 2 jaar dat ik hem heb, heeft hij minstens 30 x open gelegen, en al 4 keer genaaid geweest. Met de nodige littekens en schiefels als gevolg. En dat ligt niet aan onze omheining ofzo.
Liep bij zijn vroeger baasje altijd met bescherming om, maar mocht maar een uurtje op het land dan.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:29

Ik ben ook tegen bescherming aan op de wei maar in jouw geval kan ik me het wel voorstellen...
De beschermers van Eskadron ademen erg goed vind ik...

Moeilijk hoor zoiets :(

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 14:31

ja, vind ik dus ook, ik wil hem dus helemaal niet op stal houden, daar hoort hij ook niet, maar zijn benen worden zo lelijk en zijn al zo beschadigd... het ene littken na het andere.