[WN] zadel past niet wie weet iets

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

HANKS_WHITE

zadel past niet wie weet iets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 23:54

hallo allemaal *\o/*
ik heb een probleem met mijn zadel voor mijn jong paard,hij ligt net iets te smal 5cm naast de schoft aan de 2 kanten drukt hij iets het is een continental die ik al jaaaaaaaaaaaaaren
op mijn ander paard heb liggen,ik heb ook nog een montana roundskirt die wel breder is maar totaal niet past voor mij,de zitting is iets kleiner en de top staat hoger waardoor ik het akelig vindt om ermee te rijden geen zin in gebroken ribben.
wie weet er een goed adres wat me aan een ander 2e hands zadel kan helpen wat wél netjes past en eventueel de 2 wat ik nu heb wel wilt inruilen want ik ben bang dat het problemen gaat opleveren.
het klemt niet verschrikkelijk hard maar het klemt iets en iets is teveel.
ik wil wel echt geen rommel op mijn paard hebben liggen,en waarom geen nieuw zeg je dan... hij is 4jr net gecastreerd,net onder het zadel en hij gaat dus nog veranderen van bouw,probleem is ook opgedoken nu pas,als hij mooi uitgegroeid is kopen we een mooi nieuw zadel voor meneer :D
maar nu wil ik iets degelijks voor een beetje reining gericht en soms een een verdwaalde koe en veel basis werk

niet onbelangrijk ik zit in belgie in de buurt van turnhout ;)
Afbeelding

Afbeelding

de eerste foto is van februari,toen is hij net onder het zadel gezet,naar huis gehaald,even 3mnd rust en gecastreerd en de 2e foto is week of 3 geleden
als je naar zijn borst kijkt zie je hoe hij veranderd is dus ik vind het zonde om er paar 1000 tegenaan te gooien als het binnen half jaar misschien weer niet meer past.
Laatst bijgewerkt door HANKS_WHITE op 22-07-13 00:07, in het totaal 2 keer bewerkt

syrona12

Re: zadel past niet wie weet iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 00:00

Als je zadel nu al, te small is dan heeft een zadelmaker niet veel zin denk ik als je geen verwisselbare boom hebt. Er staan genoeg, goeie tweedehandse (goedkope) zadels te koop.

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 00:05

syrona12 schreef:
Als je zadel nu al, te small is dan heeft een zadelmaker niet veel zin denk ik als je geen verwisselbare boom hebt. Er staan genoeg, goeie tweedehandse (goedkope) zadels te koop.

dat zeg ik toch,iemand wat er verstand van heeft en een goeie 2e hands heeft om aan mij te verkopen of in te ruilen voor de 2 andere.
ik laat niks aanpassen,er moet een ander zadel op.
zijn er shops die komen passen en 2e hands hebben? ik wil er geen rommel op,nogmaals.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 02:02

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:01

Dan zul je óf een goed ingereden 2e hands moeten kopen óf een nieuw met inruilgarantie (op papier). Want het niet-pas probleem zal zich nog wel even blijven herhalen.
Boomloos geen optie ??

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 22:23

ik heb eigenlijk geen ervaring met boomloos dus ben er beetje bang van :+
ik wil eigenlijk graag nog 2jr een 2e hands continental of iets van vergelijkbare kwaliteit
en dan wil ik graag een pullman aanschaffen.
dan is hij 6jr en zal hij wel niet meer groeien,maar wil niet zoals zovelen doen
iets kopen en niet weten of het wel past,op kapaza enz staat enorm veel rommel te koop
en ik wil dan wel ook van mijn 2 andere zadels af liefst.
dus best een winkel ofzo.

ik ga zeker eens contact opnemen met evaline ;-)
eens zien of die iets heeft voor mij

kijenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:14

Moest ik opnieuw beginnen met een jong paard zou ik toch de eerste jaren een boomloos zadel aanschaffen. Ik heb ook verschillende zadels gehad die zouden passen, en bleek helemaal niet zo te zijn... Dus uiteindelijk toch één laten opmeten bij Vaquero én een BM gekocht die ik nu afwissel.
Ik ben van je buurt dus zou je 't zadel eens willen testen kom ik er graag wel eens voor naar de JC. Let wel, de zadels zijn in aankoop ook niet de goedkoopste, maar houden hun waarde wel mooi en zijn makkelijk terug verkoopbaar ;-)
Of anders Evelien (Eurohorse), zij heeft ook best een groot aantal 2de handszadels bij.
Succes!

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 22:24

iedereen alvast bedankt voor de moeite ;)
ik heb vandaag een voorstel gekregen wat ik niet kan weigeren :D mijn vader mag niet meer rijden voor zijn gezondheid en heeft aangeboden dat ik zijn
pullman mag gebruiken moest die passen *\o/*
dus goeie zaak,als i past ben ik super goedkoop gesteld en mijn paardje ook weer gelukkig

dus vrijdag d day en anders wordt het evaline bellen of een woordje meer uitleg vragen aan kijenta over boomloos.

als er nog ideeen zijn mag altijd gezegd worden!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:02

@HANKS_WHITE: als je in de buurt woont van Kijenta zou ik zeker aanraden om haar BM eens te gaan proberen :) En als ze bij jou langs wil komen is dat helemaal super :D

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 10:30

ja dat is waar,ik zal nog contact opnemen ;-)
hij zit nu even in een fase van beetje niks willen doen,als hij daardoor is
wil ik wel eens proberen.
zou niet willen dat hij een rare beweging maakt en er een kras op komt.
dus als hij weer normaal doet zullen we dat eens proberen ;-)

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:21

Hé Jana. komt de Countrystore niet thuis passen? Die verkopen Cattleman's en Pools, die laatste zijn de prijs niet. Weet niet of ze het doen, of dat ze ook 2e hands hebben?

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 15:06

moet ik eens bellen naar carlo,die hebben inderdaad ook 2e hands
merci mevrouw met de knappe paint! had ik niet aan gedacht

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:57

Tja, slimme Nederlanders bestaan Jana ;) {:}

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:02

Ik heb een boomloos zadel in de aanbieding? Geen western type (met pommel) maar wel met fenders en de pommel kan je aanpassen. Vind het zelf heerlijk zitten, maar wordt verkocht omdat ik een ander model heb gekocht die beter op mijn drumhorse past. In mijn onderschrift zit de link als je geïnteresseerd bent :)

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:06

barefoot nevada is een boomloos western zadel:)