Hh gold brass bustrens/watertrens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Alohomora

Hh gold brass bustrens/watertrens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 11:49

Hallo bokkers,

Ik heb een vraag over de Harry's Horse Gold Brass bitten.
Na wat speurwerk op internet kwam ik erachter dat de HH gold brass watertrens te koop is in 20mm en de bustrens in 13 mm, vanwaar dat grote verschil? :+

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar ik kwam niet echt tot een duidelijk antwoord
Wel kwam ik een topic uit 2006 tegen waar beide bitten in 13 mm verkrijgbaar waren.
Het lijkt mij een fijn bit voor een fijne prijs, maar 20 mm vind ik erg dik (en 13 mm lijkt mij weer erg dun). En hoe zijn de ervaringen met dit bit verder op dit moment?

Alvast bedankt.

Marvel

Re: Hh gold brass bustrens/watertrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:50

Ik vond het ook een erg fijn bit en idd voor een fijne prijs. Ik heb zelf de 13 mm. Ik vind het niet zo dun, hij is vergelijkbaar met mijn Myler bit. Mijn paard heeft ook niet meer ruimte in de mond..

Alohomora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 11:53

Jij hebt dus de bustrens? Ik heb nu een bit van 18 mm, maar mijn ruin opent zijn mond veel tijdens het rijden en ik heb het idee dat het bit iets te dik is. Vandaar dat ik opzoek ben naar een dunner bit, maar dan wel het liefst een watertrens.
Deze leek mij verder het proberen waard en ik heb veel positieve verhalen gelezen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:14

Ik heb inderdaad de bustrens, al gebruik ik die voor mijn huidige paardje niet meer.
Mag ik vragen waarom je liever een watertrens dan een bustrens wil? Persoonlijke voorkeur of vind je paard dat fijner?

Alohomora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 15:52

De reden dat ik voor een watertrens ben gaan kijken is omdat ik mijn paard eigenlijk altijd op een watertrensje gereden heb en ik geen ervaring heb met een bustrens, maar aangezien de bustrens in dit geval een stuk dunner is is het mogelijk het proberen waard. ;)

Ik ben niet echt thuis in de bitten, maar klopt het dat ik dan een maat kleiner moet kopen?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:04

Ik weet niet hoeveel ruimte jou bit nu heeft? Ik hou altijd een vingerdikte tussen de lip en de ringen. Vaak zie je bij watertrens dat ze bijna opgepeuzeld worden (de zijkanten) en zie je velletjes tussen de ringen komen. Dat heb je bij bustrens niet! Anders stuur je een foto van hoe je bit nu ziet incl de afmeting?
Ik weet ook niet waar je woont, maar je mag die van mij ook best proberen.

zafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:43

heb de HH bustrens ook gehad maar had geen maat groter nodig. Inmiddels overgestapt op sprenger dynamic, die is 14 mm, en mooier naar de mond gevormd.. peerd loopt er fijner op maar is ook een andere prijsklasse.